معرفی ورق پلکسی چوچن ( Chochen Acrylic Sheet )

ورق پلکسی چوچن چیست ؟ فروشکاه لیزرکات

ورق پلکسی چوچن جزو سه برند برتر پلکسی گلاس در کشور هستند و جزو محبوب ترین برند های تایوانی به شمار می‌آید. این مطلب یک بررسی جامع از ورق‌های پلکسی گلاس چوچن است. در این مطلب انواع ورق چوچن را به شما معرفی می‌کنیم و قیمت ورق پلکسی چوچن را بررسی می‌کنیم.

کارخانجات بسیاری در دنیا ورق آکریلیک یا همان پلکسی گلاس را تولید می‌کنند. ولی ورقهای پلکسی گلاس تایوانی در ایران بسیار محبوب شده‌اند. هر جا نامی از ورق‌های پلکسی تایوانی به میان می‌آید ناخودآگاه نام چند برند معروف مطرح می‌شود.

بهترین برند های ورق تایوانی در ایران چوچن ، یرلانگ، جوکیما و ریچانگ هستند. ورق های تایوانی به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان به دست آورده اند. و در این میان ورقهای پلکسی چوچن جزو برندهای بسیار پرطرفداری است که با قیمت مناسبی به بازار عرضه می‌شود.

ورق پلکسی چوچن به دلیل وضوح رنگی بسیار بالا، مقاومت عالی در برابر شرایط جوی مختلف، سهولت در برشکاری و عدم ایجاد زائده و سوختگی در لبه های برش، مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است.

شاید گمان کنید که باید این خصوصیات جزو الزامات یک ورق پلکسی گلاس باشد، ولی تا وقتی که از پلکسی نامرغوب استفاده نکنید این ویژگی ها برای شما اهمیت پیدا نمی کنند.

انواع ورق پلکسی چوچن (chochen)

این برند تایوانی توانسته است جایگاه خوبی بین تولید کنندگان، تابلو سازان و لیزرکاران به دست بیاورد؛ و آن هم به لطف تنوع محصولاتی است که به بازار عرضه می‌کند. فروشگاه لیزرکات بعنوان نمایندگی پلکسی گلاس در تهران ورق پلکسی گلاس برند چوچن را با قیمت مناسبی عرضه می‌کند.  طیف وسیعی از رنگ ها و ضخامت های ورق پلکسی چوچن باعث شده است که نظر اغلب تولیدکنندگان را به خود جلب کند.

برند چوچن ( Chochen ) را با همان لوگوی معروف سبز رنگ می شناسند. و اگر شما به تازگی با این برند آشنا شده اید مطمئن باشید از حالا به بعد این برند را بیشتر خواهید دید.

لوگوی ورق پلکسی گلاس چوچن

پلکسی گلاس رنگی چوچن 

ورقهای پلکسی گلاس رنگی چوچن اغلب در صنعت تابلو سازی استفاده می‌شوند. تابلوسازان تبلیغاتی در کنار استفاده از ورق پلکسی گلاس یرلانگ، علاقه بسیار زیادی به استفاده از ورق‌های پلکسی گلاس چوچن دارند. قیمت ورق پلکسی چوچن بسیار مناسب است و همین موضوع باعث اقبال این ورق تایوانی بین تابلوسازان تبلیغاتی شده است.

اگر منبع نور پشت این ورق پلکسی تایوانی قرار گیرد علاوه بر عبور دادن نور ، وضوح رنگی فوق‌العاده‌ای نیز دارند.

حروف های برجسته چلنیوم جزو پرکاربرد ترین محصولاتی که با ورق پلکسی گلاس ساخته می‌شوند. این حروف ها با توجه به سلیقه تابلو سازان در رنگهای مختلفی تولید می شود؛ یعنی لازم است تابلوسازان به طیف وسیعی از رنگ‌های پلکسی گلاس دسترسی داشته باشند. و ورق پلکسی چوچن توانسته است این نیاز را به خوبی برطرف کند. از ورق پلکسی رنگی چون در کارهای دیگری نظیر تولیدات تزئینی نیز استفاده می شود.

این بدان معناست که از ورق پلکسی گلاس رنگی الزاماً در محصولات نور دار استفاده نمی‌شود و در تولیدات دیگر نیز کاربرد دارند.

پلکسی گلاس شفاف چوچن 

شفافیت پلکسی های چوچن به قدری است که اگر در کنار شیشه قرار گیرند به سختی می توان تفاوت بین آنها را تشخیص داد. قیمت ورق پلکسی چوچن شفاف نسبت به شیشه کمی بیشتر است؛ ولی این اختلاف قیمت در مثابل ایمنی بیشتر به صرفه بنظر می‌رسد.

پلکسی شفاف چوچن گزینه مناسبی برای جایگزینی شیشه ها در ساختمان ها هستند؛ ولی چرا پلکسی گلاس های شفاف را جایگزین شیشه می کنند؟ پلکسی های شفاف علی الخصوص پلکسی های شفاف چوچن مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه دارند. و آن ضربه ای که باعث خورد شدن شیشه می شود نمی‌تواند به پلکسی های شفاف چوچن آسیبی برساند.

اگر یک قطعه پلکسی گلاس شفاف چوچن را با یک شیشه جایگزین کنید تغییری در شفافیت محیط بیرونی ایجاد نمی‌شود و این به دلیل کیفیت بسیار بالای ورقهای تولیدی شرکت چوچن است. پلکسی های شفاف چوچن در برابر شرایط جوی بسیار مقاوم هستند و تا سالیان سال شفافیت خود را حفظ می کند و برخلاف ورقهای نامرغوب اثری از کدر شدن یا زرد شدگی در آنها دیده نمی‌شود.  

از ورق پلکسی گلاس شفاف چوچن در ساخت انواع باکس پلکسی نظیر: باکس پلکسی ساده ، باکس پلکسی کفه دار ، باکس پلکسی درب دار و باکس پلکسی لولایی استفاده می‌شود؛ که می‌توانید این مدل باکس های پلکسی را از منوی بالای سایت و با کلیک روی گزینه باکس پلکسی مشاهده کنید.

محصولات دیگری که بوسیله پلکسی شفاف مارک چوچنتولید می شود عبارتند از: انواع تندیس‌های مناسبتی و آئینی، انواع استندهای اداری و انواع جای بروشور دیواری و رومیزی

پلکسی ترانسپارنت چوچن 

اگر شیشه های رنگی پنجره های قدیمی را دیده باشید، نورهای رنگی که به داخل تابیده می شد را به خاطر می آورید. و این همان اثر شفافیت رنگی است که باعث این زیبایی شده است.

ورق پلکسی ترانسپارنت

پلکسی گلاس ترانسپارنت دقیقاً شبیه شیشه های رنگی پنجره های قدیمی است. یعنی اگر پلکسی های رنگی ترانسپارنت چوچن را در کنار شیشه های رنگی قرار دهید نمی‌توانید تمایز بین آنها را تشخیص دهید. پلکسی های ترانسپارنت چوچن اغلب به عنوان جایگزینی برای همین شیشه های رنگی استفاده می شود و یا حتی می توان از آن ها در نورگیرهای سقفی استفاده کرد. زیبایی و ایمنی اندک اختلاف قیمت ورق پلکسی چوچن در مقابل شیشه رنگی را توجیه می‌کند.

پلکسی آینه ای چوچن 

پلکسی گلاس آینه ای چوچن جزو برترین ورق‌های پلکسی گلاس آینه ای در کشور هستند. وضوح تصاویر در آینه‌های پلکسی گلاس چوچن بسیار زیاد است و با آینه‌های شیشه‌های معمولی تفاوتی نمی‌کند.

در کارخانه چوچن روی ورقهای پلکسی ۲ میل شفاف را با لایه ای جیوه می‌پوشانند و آنها را تبدیل به پلکسی گلاس آینه ای می کنند. این کار اساس ساخت انواع آیینه است که کمپانی چوچن نیز از این روش برای ساخت آینه های پلکسی گلاس استفاده می کند.

دو مزیت فوق‌العاده‌ای که آینه های پلکسی چوچن دارند این است که علاوه بر وضوح بسیار بالا، مقاومت زیادی در برابر شرایط جوی دارند و جیوه آنها بر اثر تغییرات دمایی به راحتی خراب نمی شود.

 

ابعاد ورق پلکسی گلاس چوچن

ورقهای پلکسی گلاس چوچن در سایز استاندارد ۱۲۲×۱۸۳سانتی متر تولید می‌شوند. تولیدکنندگان این ابعاد را با نام ورق کامل می شناسند و هر گاه می خواهند یک شیت کامل ورق پلکسی چوچن تهیه کنند از فروشنده یک ورق کامل درخواست می کنند و فروشنده نیز یک برگ پلکسی گلاس در ابعاد ۱۲۲×۱۸۳سانتی متر برای آنها ارسال می‌کند.

ولی ما در فروشگاه لیزرکات برای راحتی خریداران، ورق پلکسی گلاس چوچن را در ابعاد کوچکتری نیز در دسترس خرید شما مشتریان عزیز قرار داده‌ایم:

ابعاد ورق پلکسی گلاس لیزرکات

و مزیت دیگری که فروشگاه لیزرکات نسبت به فروشگاه های دیگر دارد ارائه سایزهای دلخواه غیر استاندارد است. برای این منظور کافیست با شماره زیر تماس بگیرید، و ورق پلکسی گلاس را در هر ابعاد و ضخامتی تهیه کنید:  ۰۲۱۳۳۹۱۹۳۰۰

برای دریافت قیمت ورق پلکسی چوچن می توانید با شماره بالا تماس بگیرید تا همکاران ما قیمت روز این ورق تایوانی را به شما اعلام کنند.

قیمت ورق پلکسی چوچن

شاید گمان کنید که قیمت ورقهای پلکسی گلاس تایوانی در مقابل رقیب های چینی و اندونزیایی و تایلندی کمی بالا به نظر بیاید. ولی هنگامی که صحبت از کیفیت و مرغوبیت ورق باشد قیمت آخرین چیزی است که به آن فکر خواهید کرد.

ورق پلکسی گلاس چوچن تقریباً هم قیمت دیگر برندهای تایوانی است و در برخی موارد قیمت ورق پلکسی چوچن با دیگر ورق های ساخت تایوان برابر است.

مبنای محاسبه قیمت ورق پلکسی گلاس چوچن بر اساس میلی متر بر یک شیت کامل است. برای محاسبه قیمت یک شیت کامل در ابعاد ۱۲۲ در ۱۸۳ سانتی متر باید «قیمت واحد ۱میلیمتر» از از ورق پلکسی گلاس را داشته باشیم و آن را ضربدر ضخامت ورق کنیم.

این یعنی هر یک میلی متر ورق پلکسی گلاس در ابعاد ۱۲۲ در ۱۸۳ سانتی متر ، بعنوان قیمت واحد ورق پلکسی گلاس در نظر گرفته می شود؛ که باید آن را در ضخامت ورق ضرب کرد.

به عنوان مثال اگر شما بخواهید قیمت ورق پلکسی چوچن با ضخامت ۶ میلیمتر را به دست بیاورید و قیمت هر میل پلکسی گلاس ۳۰۰ هزار تومان باشد، باید ۶ میلیمتر را در ۳۰۰ هزار تومان ضرب کنید تا قیمت یک شیت پلکسی گلاس ۶ میل در ابعاد ۱۲۲ در ۱۸۳ سانتی متر به دست بیاید. که می شود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

البته ما این کار را برای شما ساده کرده ایم و قیمت پلکسی گلاس را به صورت روزانه در سایت لیزرکات آپدیت می کنیم. از جدول زیر می توانید قیمت روز ورق پلکسی گلاس چوچن را مشاهده کنید:

لیست قیمت پلکسی گلاس یرلانگ و پلکسی گلاس چوچن (ابعاد ۱۲۲×۱۸۳ سانت)

ضخامت ورق پلکسیقیمت پلکسی گلاس شفاف (تومان)قیمت پلکسی گلاس رنگی (تومان)
پلکسی 2 میل1.260.0001.350.000
پلکسی 2.8 میل1.588.0001.676.000
پلکسی 4 میل2.268.0002.394.000
پلکسی 5 میل2.835.0002.993.000
پلکسی 6 میل3.402.0003.591.000
پلکسی 8 میل4.536.0004.788.000
پلکسی 10 میل5.670.0005.985.000
قیمت ورق پلکسی گلاس ذکر شده در جدول بالا مربوط به برندهای تایوانی نظیر Chochen و Yearlong است.

 

شیوه برش ورق‌های چوچن

شیوه‌های مختلفی برای برش ورق پلکسی گلاس وجود دارد که معمولاً برای برش انواع ورق پلکسی گلاس از آنها استفاده می‌شود. و ورق‌های پلکسی چوچن نیز از این قاعده مستثنا نیستند و از همان روشی که برای برش ورق‌های پلکسی گلاس استفاده می‌شود می‌توان پلکسی های چوچن را نیز برش زد.

به طور کلی برش ورقهای پلکسی گلاس با سه روش قابل انجام است:

برش دستی: ساده ترین راهی که برای برش ورق پلکسی گلاس وجود دارد و اکثر افراد می توانند از آن استفاده کنند برش پلکسی گلاس با دست است. برش پلکسی با دست نیاز به تخصص زیادی ندارد. شما با یک عدد تیغ طلق بر می‌توانید پلکسی گلاس را به قطعات مختلفی تقسیم کنید.

کافیست کاتر طلق بر را چند بار روی پلکسی بکشید. با این کار شیار نسبتاً عمیقی روی سطح پلکسی ایجاد می شود. حالا با فشار دست که بر روی قسمت شیار خورده پلکسی اعمال می کنید می‌توانید ورق پلکسی گلاس را به دو قسمت تقسیم کنید.

این روش ساده ترین روش برش پلکسی گلاس است ولی از این روش فقط برای برش های صاف و مستقیم می توانید استفاده کنید.

استفاده از اره دیسکی: روش دیگری که برای برش ورقهای پلکسی چوچن به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده از اره دیسکی است. البته ممکن است شما اره دیسکی نداشته باشید یا دسترسی به آن برای شما کمی سخت باشد. ولی اگر بتوانید از این روش برای برش پلکسی گلاس استفاده کنید سرعت انجام کار به طرز شگفت انگیزی بالا میرود و در کمتر از یک ساعت می توانید دهها ورق پلکسی گلاس را برش بزنید.

از این روش هم مانند روش دستی فقط برای برش های صاف استفاده می شود و برش های منحنی را با این روش نمی توانید انجام دهید. مزیت فوق العاده ای که ورق های پلکسی چوچن دارند این است که هنگام برش با اره دیسکی به هیچ عنوان نمی سوزند و یا اثری از آب شدگی در آنها دیده نمی‌شود.

برش پلکسی چوچن با لیزر: و در نهایت بهترین روش برش پلکسی چوچن استفاده از فن آوری برش لیزری است. ورقهای پلکسی چوچن عملکرد بسیار خوبی هنگام برش لیزری از خود نشان می دهند. عدم سوختگی لبه ها،عدم آب شدگی در نواحی برش،عدم تاب برداشتن ورق زیر دستگاه از ویژگی‌های فوق العاده ورقهای پلکسی چوچن است.

هر نوع طرح پر پیچ و خم را می توانید با لیزر روی پلکسی چوچن برش بزنید. بسیاری از ورق های پلکسی هستند که اگر بخواهیم طرح های بسیار ریز را روی آن‌ها برش بزنیم، بر اثر حرارت لیزر آب می شوند. ولی این مشکل هرگز در ورق های پلکسی چوچن اتفاق نمی افتد.

مهم ترین محصولاتی که با ورق پلکسی چوچن ساخته می‌شوند انواع باکس پلکسی کفه دار و درب دار و لولایی، تندیس‌های مناسبتی و محصولات دیگری ست که در ساخت آنها از پلکسی شفاف استفاده می شود.

برش با کیفیت عالی همان خصوصیتی است که باعث شده است تولیدکنندگان و تابلوسازان به این ورق تایوانی علاقمند شوند.  

رنگبندی ورق های پلکسی چوچن

پلکسی های ساخت شرکت چوچن رنگ بندی های کاملی دارند و اگر تصمیم داشته باشید هر محصولی تولید کنید می توانید روی برند چوچن حساب کنید. از رنگ های اصلی گرفته تا طیف وسیعی از رنگ های فرعی، و همچنین انواع پلکسی های دودی و مات همگی در کاتالوگ رنگ پلکسی چوچن موجودند.

اگر شما یکی از مشتری های پروپاقرص ورقهای پلکسی چوچن باشید حتما می دانید که وضوح رنگی این ورق ها بسیار بالاست و شفافیت و جذابیت خیلی بالایی دارند. و نکته ای که کمتر به آن توجه شده این است که شماره کدهای رنگی در تمام ورقهای پلکسی گلاس یکسان هستند.

این یعنی اگر کد رنگی را از ورق پلکسی گلاس ساخت یک شرکت دیگر داشته باشید می توانید همان کد رنگی را (البته با یک مقدار اختلاف جزئی) از کالیته رنگی چوچن تهیه کنید.

بهترین مارک ورق پلکسی گلاس چوچن لیزرکات yearlong acrylic sheet

برای راحتی شما مشتریان عزیز پر مصرف ترین کد های رنگی ورق پلکسی گلاس را در یک کاتالوگ رنگی به صورت pdf الکترونیکی برای شما جمع آوری کرده ایم. که می توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید. و همانطور که گفتیم این کدهای رنگی در تمام برندهای دیگر ثابت هستند و در برندهای مختلف تفاوتی با هم ندارند. برای دریافت کاتالوگ رنگ پلکسی روی لینک زیر بزنید : 

دانلود کاتالوگ رنگ پلکسی چوجن

پلکسی گلاس چوچن از کجا بخریم؟

کمپانی چوچن به دلیل تولید انبوه ورقهای پلکسی گلاس حجم زیادی از فروش بازار را در اختیار دارد؛ بنابراین شما همیشه می‌توانید ورق پلکسی گلاس چوچن را در هر رنگ و ضخامتی و در هر تعدادی تهیه کنید.

فروشگاه لیزرکات به عنوان مرجع پلکسی گلاس ، ورق های شرکت چوچن را عرضه می کند. بنابراین اگر به دنبال خرید ورق پلکسی گلاس چوچن هستید می توانید خرید یا آسان از سایت لیزرکات داشته باشید.

ما به عنوان یک وبسایت تخصصی در حوزه فروش ورقهای پلکسی گلاس و خدمات برش لیزری ورق پلکسی گلاس چوچن را در ابعاد مختلفی عرضه می‌کنیم. خرید پلکسی گلاس نیازمند داشتن اطلاعات نسبتاً کاملی در این زمینه است که ما آنها را در مطلبی با عنوان « پلکسی گلاس از کجا بخریم » برای شما تهیه کرده‌ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

2.2/5 - (13 امتیاز)
این مطالب را هم بخوانید:

انواع باکس پلکسی گلاس

به جعبه‌هایی که از جنس پلکسی ساخته می‌شوند باکس پلکسی گلاس می‌گویند. در این مطلب [ادامه مطلب...]

صفحه پلکسی چیست ؟

در این مطلب ابتدا به شما می‌گوئیم صفحه پلکسی چیست ؛ و کاربردهای این صفحه [ادامه مطلب...]

پلکسی گلاس شفاف چیست

در این مطلب شما با یک ورق کاملا شفاف آشنا خواهید شد که ایمنی آن [ادامه مطلب...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *