ورق پلکسی گلاس چیست ؟ و چه کاربردهایی دارد؟

ورق پلکسی گلاس چیست

ورق پلکسی گلاس چیست؟  این مطلب یک بررسی کامل در مورد ورق پلکسی گلاس است. در بخش اول ورق پلکسی گلاس را بطور کامل به شما معرفی می‌کنیم و به شما می‌گوئیم ورق پلکسی چیست ؛ در ادامه هر کدام از کاربردهای ورق پلکسی را به همراه تصویر نمونه به شما شرح می‌دهیم.

در پایان این مطلب به هر سوالی که توسط شما در مورد پلکسی گلاس مطرح شود به طور کامل پاسخ می‌دهیم.

 

جنس پلکسی چیست ؟

اگر تا بحال نمی‌دانستید ورق پلکسی چیست و یا شیشه پلکسی چیست ، این ورق همان پلی متیل متاکریلیت (Poly methyl methacrylate: PMMA) یا ورق اکریلیک است که با نام تجاری پلکسی گلاس (Plexiglass) شناخته می‌شود. تلفظ پلکسی به صورت: pelexi gelas است.

ورق پلکسی گلاس نوعی ترموپلاستیک است که در رنگ‌بندی متنوعی تولید می‌شود. پلکسی‌گلاس‌ها در ۵ نوع مختلف تولید می‌شوند که هر پنج مدل فرمولاسیون یکسان دارند ولی در ظاهر متفاوت هستند. این پنج مدل عبارتند از: 

پلکسی گلاس رنگی   ،   پلکسی گلاس شفاف    ،    پلکسی آینه ای    ،    پلکسی ترانسپارنت   

خرید پلکسی گلاس رنگی مات و براق لیزرکات
خرید پلکسی گلاس شفاف اکریلیک شفاف بی رنگ لیزرکات
خرید آینه پلکسی گلاس میرور طلایی و نقره ای ساده و چسبدارلیزرکات
خرید پلکسی گلاس ترانسپارنت رنگی قرمز نارنجی سبز آبی لیزرکات

پلکسی گلاس به صورت ورق تخت تولید می‌شود و جنسی نسبتا خشک دارد. یعنی شما به راحتی نمی‌توانید آنرا با دست خم کنید. ورق پلکسی گلاس انعطاف پذیر است ولی بر خلاف تصور بسیاری این ورق ها نرم نیستند.

اگر به ورق پلکسی گلاس بیش از اندازه فشار وارد شود می‌شکند. البته جنس ورق پلکسی گلاس آن چندان تُرد نیست. ولی به هر حال ممکن است تحمل فشار بسیار زیاد را نداشته باشد و خرد شود.

جنس پلکسی گلاس به گونه ای است که اگر تحت فشار و ضربه خُرد شود، تکه‌های آن به اطراف پرتاب نمی‌شود و خطرناک نیست. این خصوصیت ورق پلکسی گلاس باعث محبوبیت آن شده است و کاربردهای آنرا دو چندان می‌کند.

مقدار عددی انعطاف پذیری ورق پلکسی گلاس چیست

 

ابعاد ورق پلکسی گلاس

اگر می‌خواهید بدانید که ابعاد اصلی ورق پلکسی چیست ، بهتر است بدانید پلکسی گلاس‌ها در اندازه ۱۲۲X183 سانتی‌متر تولید می‌شوند. این ابعاد به عنوان ابعاد استاندارد و با نام ورق کامل شناخته می‌شود. اما در صورت نیاز می‌توانید ابعاد کوچک‌تر ورق پلکسی گلاس را از منوی بالای سایت و با انتخاب « انواع ورق پلکسی گلاس » تهیه کنید.

ابعاد ورق پلکسی گلاس لیزرکات

 

ضخامت ورق پلکسی گلاس از ۱میلی‌متر تا ۵۰ میلی‌متر متغیر است و ضخامت‌های بیشتر نیز برای مصارف خاص تولید می‌شوند. برای راحتی شما مشتریان عزیز ما در سایت لیزرکات ( مرجع پلکسی گلاس و محصولات لیزری ) برای اولین بار امکان خرید پلکسی گلاس در ابعاد کوچک‌تر از ورق کامل را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

به همین منظور کافیست از منوی بالای سایت روی انواع ورق پلکسی بزنید و هر نوع ورقی که می‌خواهید را انتخاب و ابعاد آنرا مشاهده کنید.

روش محاسبه قیمت پلکسی چیست ؟

اگر بارها عبارت قیمت ورق پلکسی چیست را در جستجوهای خود مشاهده کرده اید و پاسخ دقیقی نیافته اید، بهتر است بدانید قیمت ورق پلکسی گلاس بر مبنای دو عامل « اندازه ورق » و « ضخامت ورق » تعیین می‌شود. هرچه ضخامت پلکسی بیشتر باشد به تناسب قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند و این افزایش قیمت پلکسی کاملا منطقی است.

دلایل دیگری نیز بر قیمت پلکسی تاثیرگذار هستند. از جمله مهم ترین این عوامل برند ورق پلکسی گلاس است. اما اینکه علت تاثیر گذاری برند بر قیمت پلکسی چیست ، لازم است با کیفیت های مختلف ورق پلکسی گلاس آشنا شوید:

بطور کلی بهترین ورق های پلکسی گلاس در ایران ساخت کشور تایوان هستند. به جرات می توان گفت ورقهای تایوانی از لحاظ کیفیت از تولیدات دیگر کشور ها مرغوب تر است. کشورهای چین و اندونزی نیز در تولید پلکسی گلاس پیشرو هستند. ولی همانگونه که گفته شد کیفیت ورقهای پلکسی تایوانی در نوع خود بی‌نظیر است و دلیل  آن هم استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت این ورق‌هاست.

اما معیار تعیین قیمت ورق پلکسی چیست ؟

برای قیمت گذاری هر شیت پلکسی گلاس، معیار: قیمت به ازای هر میلیمتر در هر صفحه تعیین شده است. این موضوع را با ذکر یک مثال برای شما توضیح می‌دهیم تا بهتر متوجه شوید:

فرض می‌کنیم یک ورق پلکسی گلاس در ابعاد ۱۲۲x183 سانتیمتر داریم. اگر ضخامت این ورق را ۱ میلیمتر و قیمت آنرا ۱۰۰هزارتومان در نظر بگیریم، قیمت ورق پلکسی گلاس به شیوه زیر محاسبه می‌شود:

۱ میلمتر  × ۱۰۰هزارتومان

که در اینجا ۱۰۰هزارتومان قیمت هر میل پلکسی ۱۲۲x183 سانتیمتر است.

حالا هرچه ضخامت ورق پلکسی بیشتر شود باید عدد ضخامت را در قیمت هر میل ضرب کنیم:

۲ میل = ۲ × ۱۰۰هزارتومان

۲٫۸ میل = ۲٫۸ × ۱۰۰هزارتومان

۴ میل = ۴ × ۱۰۰هزارتومان

این فرمول اصلی محاسبه قیمت ورق پلکسی گلاس بر مبنای ضخامت است

 

قیمت ورق پلکسی گلاس چگونه محاسبه می شود

البته ما این محاسبات قیمت پلکسی را از قبل انجام میدهیم و با احتساب فرمول ابعاد ( که در آن قطعات کوچکتر با مقدار ناچیزی افزایش قیمت دارند) در فروشگاه پلکسی لیزرکات قرار می دهیم. که از منوی بالای سایت « انواع ورق پلکسی گلاس » قابل انتخاب و مشاهده است.

برندهای ورق پلکسی گلاس

و سوالی که اغلب پیش می آید این است که نقش برند در اختلاف قیمت ورق پلکسی چیست ؟ شاید برند بطور مستقیم در تعیین قیمت پلکسی نقش موثری نداشته باشد ولی کیفیت ورق پلکسی است که تعیین کننده بخشی از فرمول قیمت گذاری پلکسی است. مواد اولیه بکار رفته در تولید ورق ، کیفیت دستگاه‌های تولید ورق پلکسی و دقت در تولید ، سه عامل تعیین‌کننده قیمت ورق پلکسی هستند. که کارخانجات تولید پلکسی گلاس در تایوان بخوبی این سه فاکتور را در تولید رعایت می کنند.

کارخانجات زیادی از کشورهای تایوان ، اندونزی ، تایلند و چین اقدام به تولید پلکسی گلاس می کنند. هر کدام از این کارخانجات قیمت را با توجه به کیفیت تولید و قیمت مواد اولیه خود و با توجه به بازار رقابتی فروش تعیین می کنند. در این بین ورق های تولید تایوان کیفیت بسیار بالایی دارند و ضمنا قیمت ورق های تولیدی شان از دیگر کشورها اندکی بالاتر است.

 

بهترین برند ورق پلکسی گلاس چیست

برندهای معروف ورق پلکسی گلاس: پلکسی یرلانگ (Yearlong) و پلکسی چوچن(Chochen) و ورق پلکسی ریچانگ (Raychung) هستند که نزد تولیدکنندگان محصولات لیزری و مشتریان محبوبیت زیادی دارند. لیزرکات این افتخار را دارد که عرضه کننده ورق های پلکسی گلاس از این دو برند محبوب یعنی یرلانگ و چوچن است.

 

اما تفاوت پلکسی تایوانی با دیگر مدلهای ورق پلکسی چیست ؟ پلکسی های تایوانی کیفیت بسیار بالایی دارند و هیچگونه زدگی و زائده در سطح ورق مشاهده نمی شود. این خصیصه بزرگترین حسن و بزرگترین تفاوت ورقهای تایوانی با دیگر ورق های ساخت کشورهای مختلف است.

قیمت پلکسی گلاس همان‌گونه که گفته شد بر مبنای ابعاد و ضخامت تعیین می شود. هرچقدر ابعاد و ضخامت ورق پلکسی بیشتر شود، به همان نسبت قیمت هم افزایش پیدا می کند. بنابراین میتوان دریافت که در خرید ورق پلکسی گلاس با طیف وسیعی از ابعاد و ضخامت روبرو هستیم. ما در فروشگاه لیزرکات جدیدترین قیمت پلکسی را در اختیار شما قرار میدهیم تا در پیدا کردن قیمت پلکسی در سطح اینترنت دچار سردرگمی نشوید و تجربه خوبی از خرید پلکسی گلاس داشته باشید.

کاربرد پلکسی گلاس

با اینکه کاربردهای پلکسی گلاس کاملا شناخته شده هستند ولی تابحال کسی نتوانسته است تعداد دقیق محصولاتی که میتوان با ورق پلکسی گلاس تولید کرد را برآورد کند. شاید دانستن این اعداد و ارقام هم چندان مهم نباشد؛ ولی چیزی که اهمیت زیادی دارد این است که از پلکسی گلاس در حوزه های زیادی می توان استفاده کرد و کاربرد پلکسی گلاس محدود به تولید و ساخت محصول نیست.

تعداد دقیق محصولاتی که با پلکس گلاس ساخته می شوند مشخص نیست

برای اینکه با کاربردهای پلکسی گلاس بهتر آشنا شوید، ما استفاده از ورق های پلکسی گلاس را به دو بخش اصلی تقسیم کرده ایم. یعنی ورق های پلکسی گلاس به دو صورت کاربرد دارند:

۱ – از ورقهای پلکسی گلاس یا در ساخت و تولید محصولات استفاده می شود:

این مورد یعنی استفاده از ورق پلکسی در ساخت و تولید محصولات مختلف، پرکاربردترین حوزه استفاده از ورقهای پلکسی گلاس است. بیشترین آمار فروش ورق های پلکسی گلاس مربوط به فروش پلکسی به تولید کنندگان و سازندگان محصول است. به جرات می توان گفت که تولید محصول با پلکسی گلاس یعنی تولید با کمک برش لیزری .

یعنی اگر برش لیزری وجود نداشته باشد، تولید محصول با پلکسی گلاس بی معنی می‌شود. روزانه هزاران ورق پلکسی در کارگاه های برش لیزری تبدیل به محصولات مختلف می شوند. محصولاتی که هم جنبه تزئینی دارند و هم جنبه کاربردی

  • اگر شما یک طرح خوشنویسی را با یک قطعه پلکسی گلاس و با کمک لیزر برش بزنید، به یک محصول تزئینی بنام استیکر دیواری تبدیل می شود.

  • و اگر یک قطعه پلکسی را با متن و لوگوی مشخص برش بزنید می توان آنرا به تابلوهای راهنمای اداری تبدیل کرد؛ که یک نوع محصول کاربردی است.

دامنه تنوع محصولات تولیدی با پلکسی گلاس بسیار وسیع است. به دلیل محدودیت های تزریق پلاستیک ، تولید محصول کاربردی و تزئینی با استفاده از پلکسی و لیزر مقرون به صرفه تر است. بطور متوسط طراحی تولید یک محصول با پلکسی گلاس حدود یکساعت طول می کشد؛ و همین موضوع مجبوبیت پلکسی گلاس در صنعت تولید محصولات شده است.

۲ – و یا به صورت شیت یا قطعات بُریده شده مورد استفاده قرار می گیرند

بجز تولید محصول، از ورق پلکسی گلاس می توان بصورت شیت و در ابعاد مشخص استفاه کرد. این کاربرد پلکسی را اغلب در دکوراسیون داخلی شاهد هستیم. بدلیل سطح براق پلکسی گلاسها و جلوه بسیار زیبایی که دارند، طراحان داخلی تلاش می کنند از این متریال بیشتر استفاده کنند.

 

از دیگر خصوصیات ورق پلکسی وزن بسیار سبک است. پلکسی گلاس به دلیل اینکه از نوعی ترموپلاستیک تولید می‌شود بسیار سبک است. همین امر دایره مصرف پلکسی را وسیع تر می‌کند.

سبک بودن ورق پلکسی یک مزیت عالی محسوب می شود:

  • اگر می‌خواهید از پلکسی به جای شیشه استفاده کنید سبک بودن امتیاز مثبتی است
  • اگر می‌خواهید در ساخت وسایل تزئینی استفاده کنید سبک بودن باز هم مزیت است
  • و اگر می‌خواهید از پلکسی گلاس در دکوراسیون داخلی استفاده کنید بی شک سبک بودن یک حسن بسیار بزرگ به حساب می‌آید.

لایه محافظ پلکسی گلاس

همان‌طور که گفتیم پلکسی گلاس در ابعاد نسبتا بزرگی تولید می‌شود که این امر موجب آسیب پذیری به سطح پلکسی در جابجایی و حمل و نقل می‌شود.

پس راه محافظت از ورق پلکسی چیست ؟ به منظور محافظت از سطوح این ورق‌ها در برابر خط و خش از کارخانه تا لحظه استفاده، سطوح آن ها را با لایه ای کاغذی می‌پوشانند. این پوشش که می‌تواند جهت ترسیم خطوط برش نیز مورد استفاده قرار گیرد، هنگام استفاده به راحتی از روی پلکسی گلاس جدا می‌شوند.

رویه ورق پلکسی یک روکش کاغذی است که از آن محافظت می کند

البته گاهی اوقات ممکن است روکش کاغذی پلکسی گلاس به راحتی کنده نشود. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که از تولید ورق‌های پلکسی مدت زمان زیادی گذشته باشد و به اصطلاح ورق پلکسی کهنه باشد. 

نکات مهم در خرید پلکسی چیست ؟

حالا بهتر است بدانید مهم ترین نکات در خرید ورق پلکسی چیست . در خرید پلکسی گلاس باید دو مورد را مدنظر داشته باشید:

الف ) آیا میخواهید نور از پلکسی گلاس عبور کند یا خیر؟

ب ) آیا کد رنگی، ضخامت و ابعاد درستی انتخاب کرده اید ؟

الف ) پلکسی گلاس یک ورق ترموپلاستیک است که در رنگهای مختلفی تولید می شود و در دو نوع قابل خرید هستند. نوع اول نور را از خود عبور می دهند و نوع دوم توانایی عبور نور را از خود ندارند. اغلب محصولاتی که توسط پلکسی گلاس ساخته می شوند نیازی به خاصیت عبور نور ندارند. به همین دلیل می توان از هر دو نوع آن استفاده کرد. ولی اگر لازم است که در پروژه شما نور از پلکسی عبور کند، هنگام خرید از خاصیت عبور نور آن نوع پلکسی مطمئن شوید.

با یک مثال این موضوع را به شما شرح می دهیم:

در طیف رنگی پلکسی گلاس ۲ نوع رنگ سفید وجود دارد که از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با هم ندارند. این دو نوع پلکسی با نامهای: پلکسی شیری و پلکسی استخوانی شناخته می شوند.

پلکسی شیری نور را از خود عبور می دهد و مناسب ساخت حروف های برجسته تبلیغاتی است. پلکسی استخوانی نور را از خود عبور نمی دهد و مخصوص ساخت محصولات تزئینی است. بنابراین اگر تصمیم خرید پلکسی سفید رنگ را دارید باید با توجه به کاربردی که نیاز داریدیکی از انواع پلکسی شیری یا پلکسی استخوانی را انتخاب کنید.

 

ب ) در خرید پلکسی باید به کاربردی که میخواهید توجه کنید. اگر رنگ، ضخامت و ابعاد درستی انتخاب نکنید دچار مشکل خواهید شد.

  • اگر رنگ مناسب و درستی را انتخاب نکنید نتیجه ای که موردنظرتان است را بدست نخواهید آورد. ممکن است شما قبلا یک قطعه پلکسی با یک کدرنگی خاص را تهیه کرده باشید و حالا می خواهید دقیقا همان کدرنگی را خریداری کنید. هنگام خرید باید یک نمونه از ورق خودتان را ارائه کنید تا ورقی با همان رنگ به شما داده شود. برخی از رنگهای پلکسی بسیار نزدیک به هم هستند و شاید نتوانید این اختلاف رنگی را تشخیص دهید. اگر هم کد رنگی ورق خودتان را دارید کار آسانتر می شود و نیازی به مقایسه دو رنگ پلکسی نیست.
  • اگر ضخامت مناسبی انتخاب نکنید ممکن است در برش ، خمکاری و مونتاژ و وزن سازه دچار مشکل شوید. در طرح هایی که قطعات پلکسی به صورت زبانه ای داخل هم فرو میروند انتخاب ضخامت مناسب با طرح بسیار مهم است. در پروژه هایی که قطعات خمکاری می شوند اگر ضخامت مناسب انتخاب نشود باعث سختی خمکاری و یا بالعکس باعث ضعیف شدن سازه می شود.
  • اگر ابعاد مناسبی برای پروژه خود انتخاب نکنید ممکن است حین برش مقداری پلکسی کم بیاید؛ که شاید مجبور شوید دوباره مراحل خرید و ارسال را طی کنید. اگر هم پلکسی زیاد بیاید، یعنی هزینه متریال شما بیش از حد نیاز بوده و قیمت تمام شده پروژه یا محصول شما بالاتر خواهد رفت.

 

3 مورد مهم در خرید پلکسی : اندازه ضخامت رنگ

روش خرید ورق پلکسی گلاس

ورق های پلکسی گلاس در ابعاد ۱۲۲×۱۸۳ سانتیمتر تولید می شوند. این ابعاد با نام ورق کامل شناخته می شود. اگر شما قصد خرید ورق پلکسی گلاس را داشته باشید، باید ورق پلکسی گلاس را در این سایز تهیه کنید. ولی ما در فروشگاه لیزرکات برای راحتی شما ابعاد کوچکتر از ورق کامل را نیز در دسترس خرید شما قرار داده ایم. 

ابعاد پلکسی گلاس کوچکتر از ۱۲۲×۱۸۳ سانتیمتر به شرح زیر است:

۱۲۲×۹۱ سانتیمتر : که با نام نیم ورق شناخته می شود

۱۲۲×۶۱ سانتیمتر : که با نام یک سوم ورق شناخته می شود

۶۱×۶۱ سانتیمتر : که با نام یک ششم ورق شناخته می شود

پس از اینکه سایز مناسب پلکسی گلاس که برای کار شما مناسب است را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب ضخامت ورق پلکسی گلاس می رسد. ورق های پلکسی گلاس از ضخامت ۱میل تا ۵۰ میلیمتر تولید می شوند.

البته ما در فروشگاه لیزرکات فقط از ضخامت ۱میل تا ۱۰ میلیمتر را برای خرید در دسترس شما قرار داده ایم. هر چقدر ضخامت ورق پلکسی بیشتر شود ، قیمت ورق پلکسی گلاس نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. 

بنابراین اگر میخواهید بدانید مهترین عوامل در خرید ورق پلکسی چیست باید به سایز و ضخامت توجه داشته باشید. هر چقدر سایز و ضخامت ورق پلکسی گلاس بیشتر باشد، بایستی هزینه بیشتری برای خرید ورق پلکسی گلاس پرداخت کنید.

جهت خرید اینترنتی ورق پلکسی گلاس کافیست از منوی بالای سایت انواع ورق پلکسی را انتخاب کنید تا وارد صفحه دسته بندی ورق های پلکسی گلاس شوید. در این صفحه بر روی هر نوع ورق پلکسی گلاس که مدنظرتان است کلیک کنید تا وارد صفحه خرید ورق پلکسی گلاس شوید.

حالا از منوها سایز و ضخامت دلخواه خود را انتخاب کنید تا قیمت به طور اتوماتیک به شما نمایش داده شود. هر تعدادی که میخواهید به سبد خریدتان اضافه و خریدتان را تکمیل کنید.

نمایندگی پلکسی گلاس در تهران

بهترین نمایندگی فروش ورق پلکسی گلاس در تهران و شهرستانها بایستی قیمت ورق پلکسی را بصورت روزانه در دسترس مشتریان قرار دهد. فروشگاه لیزرکات نیز بعنوان نمایندگی فروش ورق پلکسی گلاس در تهران به جهت خرید آسانتر و دسترسی مشتریان به قیمت بروز شده، قیمت ورق پلکسی را بصورت روزانه بروزرسانی و در اختیار مشتریان قرار می دهد.

البته یک مرکز معتبر فروش ورق پلکسی بایستی فاکتورهای دیگری مثل تنوع ابعاد و رنگ و ضخامت و همچنین سرویس های ارسال به شهرستان را نیز ارائه دهد؛ پیشنهاد می کنیم این موارد و راهنمایی لازم دیگر را در مطلب « نمایندگی پلکسی گلاس در تهران » مطالعه کنید.

۵ نوع ورق پلکسی گلاس

همانگونه که در ابتدای مطلب گفتیم ورق های پلکسی گلاس در انواع پلکسی گلاس رنگی ، پلکسی گلاس شفاف ، پلکسی ترانسپارنت ، پلکسی گلاس مات و پلکسی آینه ای طلایی و نقره ای تولید می‌شود:

 

پلکسی گلاس شفاف : نوع شفاف پلکسی ها ظاهری کاملا شبیه به شیشه دارند و بسیار شفاف هستند. از اینرو پلکسی گلاس شفاف بهترین جایگزین برای شیشه است. چرا که مقاومت آن نسبت به شیشه بسیار بالاتر است.

 

خصوصیت بارز ورق پلاکسی شفاف

 

پلکسی گلاس رنگی : پلکسی رنگی یا همان Colored plexiglass سطحی کاملا براق دارد و در ۶۵ رنگ محتلف تولید می شود. پلکسی رنگی پر کاربردترین و پرفروش‌ترین ورق پلکسی گلاس است. از این ورق پلکسی برای ساخت محصولات کاربردی ، دکوراتیو و تزئینی تولید می شود.

 

پلکسی گلاس آینه ای: پلکسی گلاس آینه ای دقیقا مشابه آینه هایی ست که در منازل خودمان استفاده می کنیم. با این تفاوت که بجای شیشه در ساخت آنها از ورق پلکسی گلاس استفاده می شود. پشت ورق پلکسی گلاس شفاف را با لایه ای جیوه می پوشانند؛ با اینکار پلکسی شفاف به پلکسی آینه ای تبدیل می شود.

ورقهای پلکسی آینه ای در رنگهای مختلفی تولید می شوند. ولی پر مصرف ترین رنگهای پلکسی آینه ای طلایی و نقره ای هستند. از لحاظ وضوح پلکسی آینه ای کاملا شبیه آینه است ولی ممکن است بازتاب تصاویر در فواصل دورتر به وضوح آینه های معمولی نباشد.

پلکسی گلاس ترانسپارنت: ورقهای پلکسی گلاس ترانسپارنت نوع شفاف پلکسی های رنگی هستند. اگر پنجره های رنگی قدیمی را بخاطر داشته باشید، شیشه های این پنجره ها نور را از خود عبور میداد ولی بازتاب رنگی نور به فضای داخل تابیده می شد. 

 

راه های مختلف برش پلکسی گلاس

همانگونه که گفتیم ورق پلکسی گلاس یک ورق پلاستیک با جنس نسبتا خشک است. بنابراین شاید نتوان ورق پلکسی را با هر نوع ابزاری برش زد. اما راههای بسیار خوبی برای برش پلکسی گلاس وجود دارد که استفاده از هر روش به زمینه استفاده ورق پلکسی بستگی دارد.

گاهی ممکن است بخواهید از ورق پلکسی گلاس برای ساخت محصولات کاربردی یا تزئینی استفاده کنید؛ و یا برعکس از ورق پلکسی میخواهید بعنوان جایگزین متریال های دیگر در ساختمان استفاده کنید. به هر حال آشنایی با روشهای مختلف برش پلکسی به شما در استفاده از این متریال پرکاربرد کمک زیادی می کند.

در ادامه ۳ روش اصلی برش ورق پلکسی گلاس را به شما توضیح می دهیم:

۱- برش لیزری پلکسی گلاس :

شما می توانید طرح های بسیاری را با کمک لیزر روی پلکسی برش بزنید و بهترین روش برش ورقهای پلکسی گلاس استفاده از لیزر است. استفاده از لیزر سریعترین و تمیز ترین راه برش پلکسی گلاس است. شما هر نوع طرح و یا نوشته ای که بخواهید را می تانید بوسیله برش لیزری روی ورق پلکسی گلاس برش بزنید.

از ریزترین جزئیات گرفته تا پیجیده ترین طرح ها. فقط کافیست طرح آماده شده در نرم افزار طراحی را به دستگاه برش لیزری ارسال کنید و متریال خود را در دستگاه بر شقرار دهید؛ با چند تنظیم ساده، دستگاه لیزر طرح شما را با دقیت بسیار زیاد و سرعتی باورنکردنی بر روی ورق پلکسی گلاس برش می زند.

با اینکه برش لیزری بهترین روش برای برش پلکسی به حساب می آید ولی همیشه مناسب نیست. در بسیاری از مواقع ممکن است برش لیزری در دسترس ما نباشد و یا زمان کافی برای برش توسط لیزر را در اختیار نداسته باشیم. پس بهتر است از روشهای دیگری استفاده کنیم.

۲ – برش پلکسی گلاس با دست :

برش دستی یک روش دیگر برای برش پلکسی گلاس است. برای برش دستی پلکسی گلاس به تیغ مخصوصی به نام کاتر طلق بر نیاز داریم. این کاتر دارای تیغ برشی با شکلی خاص است که با هربار کشیدن آن روی پلکسی، از سطح ورق پلکسی بُراده برداری می کند. روش انجام اینکار را در ادامه میخوانید:

پس از اینکه اندازه های برش را روی پلکسی مشخص کردید، خط کش را روی پلکسی قرار دهید و در جای خود محکم نگه دارید. حالا بوسیله تیغ طلق بُر از ابتدا تا انتهای مسیر برش چندبار بکشید.

کشیدن کاتر طلق بر روی پلکسی باعث می شود از سطح پلکسی بُراده برداری شود و شیاری روی ورق ایجاد شود. با هربار کشیدن کاتر شیار ایجاد شده عمیق تر می شود. لازم نیست این شیار خیلی عمیق باشد؛ فقط کافیست به اندازه ۱ الی ۳ میلیمتر (با توجه به ضخامت ورق) در سطح ورق شیار ایجاد شود.

حالا تا برش پلکسی یک قدم دیگر باقیست. کافی است که ورق پلکسی گلاس را از قسمت شیار خورده روی لبه میز قرار دهید و با فشار دست ورق را به دو قسمت تقسیم کنید. 

۳- برش پلکسی با اره دیسکی :

روش مناسبتری که در صورت در دسترس بودن می توانید برای برشهای صاف استفاده کنید، برش بوسیله اره دیسکی است. اره دیسکی نوعی از ابزارهای برقی است که اغلب کابینت سازان از آن استفاده می کنند. تنها محدودیتی که هم برش بوسیله اره دیسکی و هم برش بوسیله طلق بُر دارند این است که برشهای منحنی را نمی توان بوسیله این دو ابزار انجام داد. برای برش منحنی پلکسی گلاس الزاما باید از برش لیزری استفاده کرد.

خواص مکانیکی پلکسی چیست

خواص مکانیکی ورقهای پلکسی گلاس را از چند جنبه بررسی می کنیم:

مقاومت در برابر ضربه: یکی از مهم ترین خواص مکانیکی پلکسی گلاس مقاومت فوق العاده نسبت به ضربه است. همانطور که گفتیم از ورق پلکسی گلاس بجای شیشه میتوان استفاده کرد؛ و یکی از دلایل مهم این جایگزینی نیز مقاومت بیشتر پلکسی گلاس نسبت به شیشه است.

ورق پلکسی مقاومت زیادی در برابر ضربه از خود نشان میدهد. با توجه به ضخامت پلکسی گلاس و شدت ضربه ورقهای پلکسی گلاس استحکام بسیار خوبی دارند. و جزو متریال های ایمن محسوب می شوند. بدلیل همین ایمنی بالا معمولا در فضاهایی که احتمال می رود بر اثر ضربه یک متریال خطرآفرین باشد، از ورق پلکسی گلاس استفاده می شود.

مقاومت در برابر فشار: خصوصیت بارز دیگری که جزو خواص مکانیکی پلکسی گلاس محسوب می شود، مقاومت بالای پلکسی گلاس در برابر فشار است. انعطاف پذیری ورق پلکسی گلاس باعث می شود مقاومت زیادی در برابر فشار داشته باشد. یعنی اگر شما جسم سنگینی را روی ورق پلکسی گلاس قرار دهید، همان یک مقدار جزئی انعطاف ورق پلکسی مانع از شکسته شدن پلکسی می‌شود؛ و تا حد زیادی در برابر فشار وارده از خود مقاومت نشان می‌دهد.

 

4.4/5 - (20 امتیاز)
این مطالب را هم بخوانید:

انواع باکس پلکسی گلاس

به جعبه‌هایی که از جنس پلکسی ساخته می‌شوند باکس پلکسی گلاس می‌گویند. در این مطلب [ادامه مطلب...]

صفحه پلکسی چیست ؟

در این مطلب ابتدا به شما می‌گوئیم صفحه پلکسی چیست ؛ و کاربردهای این صفحه [ادامه مطلب...]

پلکسی گلاس شفاف چیست

در این مطلب شما با یک ورق کاملا شفاف آشنا خواهید شد که ایمنی آن [ادامه مطلب...]

188 دیدگاه برای “ورق پلکسی گلاس چیست ؟ و چه کاربردهایی دارد؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما.. بله قابل استفاده است. ولی باید در کار با پلکسی گلاس و ابزارکاری و خمکاری ورق پلکسی کاملا حرفه‌ای باشید

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… بله؛ پلکسی گلاس را خودتان در منزل می‌توانید برش بزنید. برای این‌کار به تیغ کاتر طلق بُر احتیاچ دارید که از صفحه اول سایت قابل مشاهده و خرید است

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… تمام ورق‌های پلکسی گلاس به صورت ساده (بدون طرح) در بازار موجود هستند. ممکن است شما طلق کریستال طرح‌دار نیاز داشته باشید که در اینصورت باید تعداد و رنگ دلخواهتان را به شماره 09362594424 واتساپ کنید

    • لیزرکات گفته:

      سلام و درود… برای خرید ورق پلکسی گلاس از منوی بالای سایت روی انواع ورق پلکسی بزنید و نمونه و قیمت‌های مختلف را ببینید

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… پلکسی های رنگی معمولا نور را از خود هبور می‌دهند و در ضخامت 2.8 میلیمتر موجود هستند. از منوی بالای سایت روی گزینه انواع ورق پلکسی بزنید و قیمت پلکسی رنگی را مشاهده کنید

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… بله از ورق پلکسی میتونید برای اینکار استفاده کنید. بسته به نوع کاربری باید یکی از دو نوع ساده و چسبدار را تهیه کنید

  1. حسین گفته:

    سلام وقت بخیر
    نمونه فلکسی کلاس دوغی با مشخصات فنی مورد
    نیاز است با ضخامت 2mmیا کمتر
    ممنون شرکت پی خط گذر حقیقت

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما…. حداقل ضخامت پلکسی دوغی 2 میلیمتر است. برای ثبت سفارش از منوی بالای سایت روی ورق پلکسی بزنید و نوع رنگی را انتخاب کنید. در صفحه ای که وارد می شوید ابعاد موردنظرتان را انتخاب و در کادر مربوطه کد رنگ ورق دوغی (422) را بنویسید. سفارشتان ثبت و برای شما ارسال می شود

    • مهران شکری گفته:

      سلام به شما… بیشترین ضخامتی که موجود داریم 10 میلیمتر است؛ ولی ورقهای پلکسی گلاس در ضخامتهای بیشتر هم تولید میشه که گاها در بازار موجود نیست

  2. مهدی گفته:

    سلام من میخواستم یک تابلو یاحسین درست کنم اگر پلکسی گلاس شیری یا همون دوغی را بهش حرارت بدم میتونم خم کنم یانه و هزینه پلگسی کلاس دوغی درابعاد۵۷عرض وطول۶۷چقدر میشود واگر بخاین طرح را روی آن بالیزربرش بدین چقدر میشود

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما…. پلکسی گلاس با حرارت خم می شود ولی باید تجربه اینکار را داشته باشید؛ برای دریافت هزینه لطفا در واتساپ در ارتباط باشید: 09362594424

    • لیزرکات گفته:

      سلام و روز بخیر بر شما…. تمام ورقهای پلکسی گلاس دیگر بجز چوچن نیز کیفیت بسیار خوبی دارند. برندهای جوکیما و ریچانگ و یرلانگ نیز موجود هستند

  3. حسن قربانی گفته:

    سلام
    خسته نباشید
    من چنتا جای کاتالوگ از جنس پلکسی دارم که ترک خوردن و یا شکستن
    میخواستم بپرسم میشه چسبوندشون و اگه آره با چی بچسبونم؟

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما… بهترین چسب برای چسباندن دو قطعه پلکسی، کلروفرم است. کلروفرم ار لحاظ ظاهری کاملا شبیه آب است و بایستی آنرا داخل سرنگ بکشید و بین دو قطعه شکسته پلکسی بریزید. روش دیگری که میتوانید استفاده کنید استفاده از چسب قطره ای فوری است (نه چسب های 123) . چسب های قطره ای فوری زود خشک می شوند و بر خلاف چسب 123 غلیظ نیستند

  4. hossein گفته:

    سلام وقت به خیر. هزینه لیزری پلکسی 10 میل چقدر می شود. تلفنی با همکارتان صحبت کردم
    و یک سوالی هم داشتم آیا لبه ها بریده بریده نمی شود؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام بر شما… هنگامی که ورق پلکسی گلاس با لیزر بریده می شود هیچگونه زائده یا زدگی ایجاد نمی شود. هزینه برش پلکسی بستگی به نوع طرح و مقدار پلکسی مصرف شده دارد. لطفا در واتساپ در ارتباط باشید 09362594424

  5. خیرمندیان فریدون گفته:

    بیشترین ضخامت پلکسی چنده؟
    و امکان این هست که بشه از داخل به صورت یک قاب از پلکسی کم کرد
    قصد من ایجاد یک قاب با پلکسی برای تبلت و امکان نصب با پیچ به دیواره
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • لیزرکات گفته:

      سلام و درود … ورقهای پلکسی گلاس تا ضخامت 50 میل تولید می شوند ولی تا ضخامت 10 میل موجود و کاربردی هستند. قابی که فرمودید قابل ساخت است؛ لطفا اطلاعات سفارشتان را به شماره ما واتساپ کنید، سفارشتان بررسی و انجام می شود

  6. ناشناس گفته:

    سلام جناب من مقاله برش پلکسی با دست رو مطالعه کردم و تجربه برش پلکسی با دست رو ندارم. غیر از این روش خودم به چه صورت میتونم ورق پلکسی رو برش بزنم که نیازی به ارسال برای شما نباشه؟ و اگر نوع طرحم رو روی کاغذ بکشم شما می تونید برش بزنید دیگه؟
    پیشاپیش سپاسگذارم بابت جوابدهیتون

    • لیزرکات گفته:

      سلام بر شما…. به جز روش دستی، با اره دیسکی هم می توانید ورق پلکسی رو برش بزنید و اگر اره دیسکی نداشتید ورق پلکسی را به کارگاه های برش ام دی اف بسپارید تا بوسیله دستگاه برش ام دی اف ورق پلکسی را برش بزنند. اگر طرحی روی کاغذ دارید به شماره ما واتساپ کنید طبق طرح ارسال شما بوسیله لیزر برای شما برش می زنیم: 09362594424

  7. diba گفته:

    من میخوام 2 تا ورق پلکسی رو از سطح روی هم بچسبونم به نحوی که چسب مشخص نباشه چون یکی از پلکسی ها شفاف هست
    چه چسبی رو شما پیشنهاد می کنید ؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام بر شما… این کار عملا غیر قابل انجام هست؛ یعنی اگر یکی از پلکسی ها شفاف باشد، هر نوع چسبی استفاده کنید اثر چسب دیده می شود

  8. آباد گران گفته:

    ما یک مجموعه ساختمانی هستیم و ورق پلکسی را میخواهیم برای شیشه های یک مدرسه در مناطق محروم استفاده کنیم و برای ما مهم است که مقاومت زیادی داشته باشد. آیا شما این گزینه را پیشنهاد میکنید؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام و درود…. ورق های پلکسی گلاس در برابر ضربه بسیار مقاوم تر از شیشه هستند؛ و ضمنا در برابر شرایط جوی مختلف بسیار مقاومند. اگر ورق پلکسی گلاس در طولانی مدت در معرض نور خورشید باشد تغییر حالت نمی دهد و بر خلاف ورقهای پلکسی گلاس زرد نمی شود؛ بنابراین بعنوان جایگزینی خوب برای شیشه می توان از ورق پلکسی گلاس شفاف استفاده کنید

  9. نیک پندار گفته:

    سلام من چند ورق پلکسی گلاس دارم که رویه آنها جدا نمی شود آیا شما راهکاری برای اینکار دارید؟ با تشکر از سایت خوبتون

    • لیزرکات گفته:

      سلام و درود بر شما… برای کندن روکش کاغذی ورق های پلکسی گلاس توصیه می کنیم از روش زیر استفاده کنید:
      اسپری چسب 123 را روی سطح ورق اسپری کنید و پس از چند دقیقه روکش کاغذی را جدا کنید (توجه: فقط خود اسپری را روی کاغذ بزنید و هرگز چسب را روی ورق نریزید)

  10. محمد گفته:

    سلام چندتا سوال دارم که جزئیات بالایی دارند ممنون میشم راهنمایی کنید

    بنده قصد دارم از پلکسی در طرحی استفاده کنم که ترکیبی از استندکفش ولایت باکس است
    به این صورت که لایت باکسی که در ان یک ورق کامل استفاده شده، باید روی صفحه اون(ورق پلکسی) تعداد زیادی پایه کفش نصب بشه که طبیعتا نیاز به سوراخ کاری زیادی ام داره ایا این تاثیری منفی روی پلکسی نمیذاره؟ یا کیفیت کار پایین نمیاره؟ وایا میشه با برش لیزری انجامش داد که بالاترین دقت وکیفیت داشته باشه؟ واگر درزمان سفارش درخواست کنیم شما خودتون این کار انجام می دهید؟

    و اگر دیده باشید نمونه ای از لایت باکس ها هستند که دو ضلع اطراف اون (دیواره های چپ وراست) فریم نداره! به جای اون زاویه 90 به اطراف پلکسی دادند که نتیجش یک کار با زاویه دید عالی وتصویری سه بعدی مانند شده
    با توجه به ورق بزرگی که من استفاده می کنم و مقدار وزنی ام که روی اون قراره سواربشه، امکانش هست انجام چنین کاری؟ که دو لبه با زاویه 90 به پلکسی داد؟ اگر شدنیه از چه ابزاری باید استفاده بشه که بالاترین دقت وکیفت داشته باشه؟

    ودرنهایت با این تفاسیر چه نوع ورق با چه ضخامت و برندی رو پیشنهاد می کنید که در عین وضوح تصویر بالا از استحکام کافی ام برخوردار باشه

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما … انجام عملیات سوراخکاری روی پلکسی تاثیر منفی ندارد و کیفیت را نیز پایین نمی آورد و همانطور که فرمودید بایستی با لیزر انجام شود. در مجموع کاری که فرمودید قابل انجام است و باید طرح آماده شده در نرم افزار کورل را به شماره زیر واتساپ کنید تا محاسبه و اعلام شود خدمتتون

  11. رامین گفته:

    سلام عزیز خسته نباشید‌اول‌خواستم بدونم پلکسی گلاس اکلریک موجود دارید رنگ سفید ، دوم اینکه ایا جنس اکلیرک حالت نرم داره و شکننده نیست؟ سوم اینکه ایا در ابعاد ریز هم برش میدید در‌طول ۱۰ cm در عرض‌۲cm و‌ایا‌در‌وسطش‌‌ میتونید‌ سوراخی ایجاد کنید؟

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما… بله پلکسی اکریلیک سفید هم موجود داریم؛ ولی ورقهای اکریلیک نرم نیستند . طبق ابعادی که فرمودید می توانیم با برش لیزری برش بزنیم

    • لیزرکات گفته:

      درود برشما… خوشحالیم که این مطلب موردتوجه تون قرار گرفته. اگر در مورد پلکسی گلاس سوالی داشتید از همین طریق در خدمت شما هستیم

  12. Mhdi گفته:

    سلام خسته نباشید ممنون خیلی خوب و جامع بود.
    ببخشید اگه بخوام دستگاه لیزرش رو تهیه کنم حدودا چقدر باید هزینه کنم و اینکه خودتون دارید که بخرم یا خیر،
    سوال دوم این که چجوری میشه روی این ورفه ها حکاکی کرد؟اگه یه سطح خاصی از سطح ورقه برداشته بشه و ورقه رو به صورت عمودی قرار بدیم و از یه منبع نور در زیر پلکسی گلس بریده شده استفادع بکنیم،
    اون قسمت هایی که سطحش خراشیده شدن نور رو نشون میدن؟
    ممنون میشم جوابمو بدین🙏🏻 یک دنیا سپاس

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما… خوشحالیم برای شما مفید واقع شده؛ برای خرید دستگاه لیزر و راه اندازی کارگاه برش لیزری به یک سرمایه ای حدود 100 الی 200 میلیون تومانی نیاز دارید. در مورد خرید دستگاه نیز بهتر است در اینترنت جستجو کنید فروشندگان زیادی هستند که میتوانید از آنها راهنمایی بگیرید.
      در پاسخ به این سوال نیز که فرمودید از قسمتهای حکاکی شده نور تابیده شوند: خیر ورق های پلکسی گلاس این قابلیت را ندارند

    • لیزرکات گفته:

      درود به شما… حداقل ضخامت پلکسی گلاس 1میلیمتر است و به دلیل وزن زیادشون برای ساخت عقربه مناسب نیستند؛ برای ساخت عقربه باید از ورقهای نازکتری استفاده بشه. بهتره از عقربه های آماده که توی بازار هستد برای ساعت استفاده کنید

  13. خانم غنی پور گفته:

    سلام. مطالبتون خیلی مفید بود. من میخوام یک بیت شعر رو روی ورق پلکسی برش بدم و در نهایت روی مقوا بچسبونم. دو تا سوال دارم: ۱- آیا شما برش اینکار رو انجام میدین؟ ۲- پلکسی پشت چسب دار باید باشه یا خودم باید چسب بزنم تا حروف رو بچسبونم به مقوا؟

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما… از اینکه این مطلب برای شما مفید بوده خرسندیم؛ بله ، ما برش لیزری پلکسی گلاس نیز انجام می دهیم. لطفا فایلتان را به شماره 09362594424 واتساپ کنید. پلکسی میتواند بصورت چسبدار باشد و شما براحتی می توانید آنرا روی سطوح مسطح بچسبانید

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما…. بله؛ اگر برای روی درب کمد می خواهید باید از نوع چسبدار آینه استفاده کنید که این نوع آینه را موجود داریم

      • جواد نقی لو گفته:

        سلام. لیزر نازکترین برشی که میتونه بده چقدر هست؟ مثلا وسط پلکسی دومیل بخوای یه شیار با طول 10 سانت ایجاد کنیم تازکترین صخامت ممکن که دستاگه لیزر میتونه درست کنه چقدر هست؟ممنون

      • لیزرکات گفته:

        درود به شما…. شیار برش لیزر که همان خوراک اره لیزر هست حدود 0.2 میل هست و وقتی یه قطعه با لیزر بریده میشه به اندازه 0.1 میلیمتر از قطعه شما کم میشه

  14. شایسته گفته:

    سلام، ممنونم بابت توضیحات عالی شما، تفاوت صفحه پلکسی شفاف با ورق طلق کریستال چیه؟ به دنبال صفحه ی بی رنگی هستم که خیلی عالی نور رو از خودش عبور بده با زخامت ۱۰ میل، صفحه پلکسی شفاف شیری مناسب تره یا صفحه طلق کریستال یا اینکه شما صفحه مناسب تری میشناسید؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام بر شما… پلکسی شفاف از جنس اکریلیک هست که در کنار شفافیت بالا مقاومت و ضربه پذیری خوبی دارد؛ ولی طلق کریستال از جنس پلی استایرن است که کمی ترد و شکننده است و در برابر ضربه انعطاف پذیری چندانی ندارد

    • لیزرکات گفته:

      اگر ضخامت 10 میل مورد نیاز است حتما باید از پلکسی گلاس شفاف استفاده کنید. بیشترین ضخامت طلق کریستالی که داریم 3میلیمتر است

  15. اکبر گفته:

    سلام . متشکرم خیلی مطالبتون مفید بود . سوالم این هست که برای لیزر چهره با چه ضخامت پلکسی استفاده کنم که در نور پردازی توسط led تصویری درخشان داشته باشیم .

    • لیزرکات گفته:

      درود به شما… از اینکه این مطلب مورد توجهتون قرار گرفته خرسندیم؛ بهترین ضخامت برای لیزر چهره 4 میلیمتر و بالاتر است؛ ولی معمولا از ضخامت 2.8 میل هم می توان استفاده کرد

  16. محمد صالح گفته:

    سلام و خسته نباشید من میخواستم این رو سوال کنم که با پلکسی گلاس می‌شود ماکت ماشین درست کنی

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… بله؛ از ورق پلکسی گلاس در ساخت انواع ماکت نیز استفاده می شود. البته بایستی طرح برش ماکت توسط یک طراح برای برش لیزری آماده شود

  17. حامد اکبری گفته:

    من در سه سایز مختلف به ترتیب 20در20 30در30 و 40در40 ورق پلکسی میخوام سفارش بدم که هرکدام از این سایزها رنگ متفاوتی دارد. آیا برای اینها باید ورق یا ابعاد داخل سایت خودتون رو انتخاب کنم؟

  18. هاشمی گفته:

    آیا مجموعه شما از ورق پلکسی گلاس برای سقف های استخر استفاده کرده و یا مشاوره داده است؟ ممنون می شوم اگر تجربه ای در این زمینه دارید در اختیار بنده قرار دهید

    • لیزرکات گفته:

      سلام و درود به شما… از ورق های پلکسی گلاس جهت پوشش سقف هم می توانید استفاده کنید؛ ولی برای اجرا حتما بایستی از یک تکنسین نصب مشاوره و کمک بگیرید

  19. آرمان عباسی گفته:

    سلام و درود و خسته نباشید خدمت شما
    آیا از پلکسی برای ساخت یک مخزن مایعات می شود استفاده کرد؟ اگر این امکان میسر است پیشنهاد شما چه نوع پلکسی است؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… بله از پلکسی گلاس برای ساخت مخازن مایعات هم می توان استفاده کرد؛ ولی اگر ابعاد و حجم مخزن زیاد باشد، با توجه به حجم ، بایستی از پلکسی گلاس های ضخیم استفاده کنید

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… از نظر دلگرم کننده شما متشکریم؛ خوشحالیم که برای شما مفید بوده است. حالا که با پلکسی گلاس آشنا شدید پیشنهاد می کنیم آموزش نحوه برش پلکسی را از لینک زیر ببینید:
      برش پلکسی با دست

  20. سهراب گفته:

    سلام قصد استفاده از ورق پلکسی برای روی صفحات نوری ال ای دی را داریم. پلکسی گلاس ها تا چه حد تحمل گرمایی دارند؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… اگر از ورق پلکسی میخواهید روی صفحات ال ای دی استفاده کنید مشکلی پیش نمی آید؛ چرا که لامپهای ال ای دی گرمای چندانی ندارند و به پلکسی آسیبی وارد نمی کنند. ضمن اینکه پلکسی تا دمای 160 درجه سانتیگراد تغییر شکل نمی دهد

  21. لیزرکات گفته:

    ما برای یک پروژه نورپردازی میخواهیم تکه های پلکسی را جلوی پروژکتور قرار دهیم تا نور رنگی برای ما تولید کند. آیا این قضیه امکان پذیر است؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… ورق های پلکسی گلاس در شرایط عادی و تا حدی در برابر خط و خش مقاومند ولی همونطوری که در ویدیو گفته میشه ورق پلکسی گلاس در برابر ساییدگی های شدید مقاومت زیادی نداره؛
      این یعنی تمام ورق های پلکسی موجود در بازار اگر در برابر ساییدگی های شدید قرار بگیرند سطحشون خراشیده و دچار خط و خش میشن

  22. شایان گفته:

    درود بر شما
    1.اگر بخوام پلکسی گلاس که از خودش نور عبور بده رو توی تولید لوستر استفاده کنم…
    تا چه حد حرارت رو میتونه تحمل کنه…؟
    ۲. درصورت نیاز شما میتونید اندازه سفارشی رو بفرستید؟
    ۳.و برای اتصال از چه نوع چسبی باید استفاده بشه؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما؛ پاسخ سوالات شما را به ترتیب عرض می کنم:
      1- دمای ذوب پلکسی گلاس 400درجه سانتیگراد است بنابراین برای استفاده در لوستر هیچ نگرانی نداشته باشید
      2- هر اندازه سفارشی که بفرمائید را می توانیم برای شما آماده کنیم
      3- برای اتصال دو قطعه پلکسی گلاس باید از چسب مخصوص پلکسی کلروفرم استفاده کنید

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما…. برای مشاهده قیمت انواع ورق پلکسی گلاس از منوی بالای سایت روی «انواع ورق پلکسی» کلیک کنید تا وارد دسته ورق های پلکسی گلاس شوید. حالا هر نوع ورقی که میخواهید را انتخاب کنید تا وارد صفحه خرید آن ورق شوید؛ با انتخاب ابعاد و ضخامت دلخواه خود از منوها، قیمت به طور اتوماتیگ به شما نمایش داده می شود.

  23. یاس گفته:

    سلام پلکسی شفاف با ضخامت کم میخاستم به جای شیشه ویترین استفاده کنم ولی باید بهش انحنا داد. شما خم کاری هم انجام میدید؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… برای شیشه ویترین می تونید از پلکسی گلاس استفاده کنید ولی ما خدمات خمکاری ورق انجام نمیدیم؛ بهتره از فروشندگان یخچال های فروشگاهی کمک بگیرید. یخچال فروشهای صنعتی اطلاعات خوبی در مورد شیشه ها و جایزینهای آنها به صورت منحنی دارند

  24. ناشناس گفته:

    سلام بنده از شما قصد خرید پلکسی برای داخل یخچال دارم. سوالی که از شما دارم این است که آیا برای طبقه های داخل یخچال میشود از این پلکسی استفاده کرد؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما…. ورق پلکسی گلاس بدلیل اینکه در برابر سرما و گرما مقاومت بسیار خوبی دارد گزینه مناسبی برای استفاده در داخل یخچال است؛

    • لیزرکات گفته:

      درود به شما… ورق پلکسی گلاس از لحاظ کیفی به چند دسته تقسیم میشه که ما در فروشگاه لیزرکات فقط از نوع تایوانی درجه 1 موجود داریم؛ ورق های چینی درجه 2 و 3 نیز بعضا در بازار موجود هستند که مشکلاتی نظیر زدگی دارند. با اینکه باید اختلاف قیمت جنس و خوب بد پلکسی در حد قابل قبولی باشد ولی معمولا این تفاوت قیمت زیاد نیست؛ بنابراین ما نیز تصمیم گرفتیم ورق های پلکسی را فقط در نوع تایوانی که کیفیت خوبی دارد عرضه کنیم

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… بهترین ورق پلکسی گلاس ورقی است که هیچ نوع زدگی و ناخالصی در خود نداشته باشد؛ البته پیشنهاد می کنیم که همیشه ورق پلکسی گلاس تایوانی تهیه کنید چرا که ورقهای تایوانی بهترین کیفیت را در بین کشورهای تولیدکننده دیگر نیر چین و اندونزی دارند

  25. پهلوان گفته:

    سلام وقتتون بخیر 🙏
    من می‌خواهم از شما خرید پلکسی گلاس انجام بدم و برای تحویل به خودم حضوری برسم خدمتتون. میخواستم از شما سوال کنم آیا می توانم ورق را تا کنم و در ماشین بگذارم آیا مشکلی پیش نمی آید؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما…. ورق های پلکسی گلاس آنقدر انعطاف ندارند که بتوانید آنها را خم کنید و داخل ماشین قرار دهید؛ مگر در ضخامتهای 1میل و 1/5 میل. اگر ورق پلکسی گلاس را نمی خواهید به صورت شیت کامل استفاده کنید بهتر است آنرا برای شما برش بزنیم تا حمل و نقل آن برای شما آسانتر باشد

  26. ناشناس گفته:

    سلام ما از شما ورق پلکسی گلاس ۲ میل خریدیم و حالا میخواهیم با ۳ میل تعویض کنیم چطور باید اقدام کنیم؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… لطفا ورق 2میل را بفرستید و ورق 3میل را بفرمائید در چه رنگی می خواهید تا برایتان تعویض کنیم؛ برای هماهنگی لطفا با دفتر تماس بگیرید

  27. ارزو گفته:

    صخامت های پلکسی های شما هرکدام چقدر تلورانس دارد؟من شنیدم هر صخامت معمولا به اندازه ی چند دهم میل کمتر هستند.چجور میشه هر ضخامت رو دقیقشو تهیه کرد؟

    • لیزرکات گفته:

      درود به شما…. ورق های پلکسی گلاس ضخامت های ثابتی دارند؛ یعنی اگر یک پلکسی گلاس با ضخامت 5 میل تهیه کنید، دقیقا 5 میلیمتر است؛ در بین تمام ضخامتهای ورق پلکسی فقط و فقط ضخامت 2/8 میلیمتر است که به صورت رند 3 میل تولید نمی شود. ضخامتهای ورق پلکسی تا 10 میلیمتر به ترتیب: 1 – 1/5 – 2 – 2/8 – 4 – 5 – 6 – 8 – 10 میلمتر هستند.

  28. خاتون گفته:

    سلام یه سوالی داشتم از خدمتتون چرا بعضی از پلکسی ها کاغذ شون بد کنده میشه؟شما چه راهکاری پیشنهاد میدید سریع این کار رو انجام بدیم؟ممنون از سایت خوب و جامع تون

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… اگر ورق های پلکسی مدت زیادی از تولیدشون گذشته باشه پوسته کاغذی اونها به سختی کنده میشه؛ بهترین راهکار برای اینکار گرم کردن سطح پلکسی بوسیله سشوار است؛ و حتی می تونید به مدت چند دقیقه ورقهای پلکسی رو در آفتاب قرار بدید

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما…. اگر می خواهید از ورق پلکسی گلاس برای نورگیر سقف استفاده کنید بهتر است از نوع دوغی آن استفاده کنید؛ ورق پلکسی دوغی باعث پخش شدن یکنواخت نور می شود و اغلب برای نورپردازی در سقف استفاده می شود. البته الزاما برای سقف نیست و هر جایی که لازم است نورگیر داشته باشد استفاده می شود و نور را از خود عبور می دهد

  29. یاسین گفته:

    سلام ببخشید من ۳ سوال داشتم سوال اول آیا پلستی گلس در فضای بسته بخار میکند سوال دوم ایا به مرور زمان مات میشن مثل تلغ چراغ خودرو سوال سوم پلستی گلس شکست نور چراغ را چگونه عبور میدهد

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… پلکسی گلاس در فضای بسته با توجه به مقدار رطوبت محیط عملکردی مشابه شیشه دارد؛ یعنی اگر رطوبت فضا زیاد باشد ممکن است پلکسی بخار کند
      در مورد مات شدن هم باید توجه داشته باشید سطح پلکسی بخودی خود مات نمی شود و سالها شفاف باقی می ماند، مگر اینکه با دستمالهای زبر تمیز شوند یا اشیاء زبر روی آن کشیده شود
      پلکسی گلاس نور را از خود عبور میدهد ولی شکست نور ایجاد نمی کند

  30. کریم پور گفته:

    سلام ما در مجموعه شرکت هامون میخواهیم از پلکسی 4 میل برای جداسازی فضاهای داخلی مراجعین و کارمندانمان استفاده کنی. شما چه پیشنهادی دارید برای اینکه ورق پلکسی 4میل را به صورت ایستاده روی میز قرار بدیم؟

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما…. ورق های پلکسی گلاس 4 میل به تنهایی روی میز ایستایی ندارند. بهترین پیشنهاد این است که توسط قلاب و زنجیر از سقف آویزان شوند؛ البته بهتر است پلکسی گلاس را روی میز قرار دهید و از قلاب و زنجیر برای صاف نگهداشتن ورق استفاده کنید

  31. راشین گفته:

    ممنون از مطلب خوبتون اطلاعات خیلی خوبی در مورد پلکسی بدست آوردم. من برای ساخت قاب عکس میخوام پلکسی رو بدم شما برش بدید. طرحش رو چجوری به دست شما برونم. یعنی منظورم اینه که باید طراحی کنم یا فقط اندازه به شما بدم کافیه

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما… خیلی خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده؛ در مورد طرح برش باید خدمتتون عرض کنیم که بهتره طرح خودتون رو در نرم افزار کورل آماده و به 09362594424 واتساپ کنید؛ اگر امکان این کار برای شما فراهم نبود طرح خود را روی کاغذ بکشید و اندازه ها را روی آن بنویسید و به همین شماره واتساپ کنید.

  32. جلال همت خواه گفته:

    سلام . ممنون از سایت خوبتون
    بنده میخوام بدونم ورقهای پلکسی گلاس تا چه مدت در آفتاب دوام می آورند؟ چون یک تابلو تبلیغاتی میخواهیم برای جنوب کشور بسازیم و آفتاب شدید است.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • لیزرکات گفته:

      درود به شما.. خوشحالیم که با مطالب مون تونستیم نظر شما رو جلب کنیم
      ورق های پلکسی با توجه به ضخامتشون در برابر آفتاب مقاومت نسبی دارند یعنی هرچه ضخامت ورق ها بیشتر بشه مقاومتشون نیز بیشتر میشه؛ این زمان بین 1 الی 5 سال متغیره
      ورق پلکسی گلاس در شهرهای جنوبی ایران که تابش پرتو خورشید بصورت مستقیم است به طور متوسط بین 2 الی 4 سال دوام می آورند

  33. افشین گفته:

    سلام وقت به خیر برای داخل پاسیو که نورگیری مناسبی داشته باشه چون اتاق خواب منزل ما از اوتجا تور میگیره و طبقه اول هستیم جه نوع پلکسی که پاسیو را تاریک نکنه و صدا هم عبور نکنه مناسب میبینید ممنون

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما…. بهترین پیشنهاد برای نورگیر پاسیو ورق پلکسی گلاس شیری است؛ اگر شبکه بندی مناسبی برای سقف اجرا شده است می توانید از ضخامتهای 4میل الی 8 میل استفاده کنید. پلکسی شیری نور را به خوبی از خود عبور می دهد و فضای داخلی را تاریک نمی کند. پلکسی گلاس در حد قابل قبولی عایق صدا نیز هست

  34. رحمانی گفته:

    سلام ما یک شیت پلاکسی میخوایم برای داخل آسانسور که مشکی باشد و سطح براق آن انعکاس ایجاد کند به چه صورت از شما تهیه کنیم و آیا این نوعی که عرض کردم رو دارید؟

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما…. این نوع ورق پلکسی گلاس مشکی براق است و همانطور که خودتان هم فرمودید سطح براق آن انعکاس ایجاد می کند؛ برای خرید از منوی بالا بر روی انواع ورق پلکسی بزنید و پلکسی گلاس رنگی را انتخاب و خریدتان را انجام دهید؛ سفارشتان فورا ارسال خواهد شد

  35. حسین کریمی گفته:

    سلام من یک مدل پلکسی با ضخامت واقعی ۳ میلیمتر (و نه ۲.۸ میلیمتر) تهیه کرده بودم که الان بازهم بهش نیاز پیدا کردم

    آیا شما ضخامت ۳ میل واقعی دارید؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… برای چسباندن دو قطعه پلکسی به نحوی که بعدا بتوانید آنرا از هم جدا کنید بهتر است از چسب دوطرفه سلولزی استفاده کنید؛ هنگامی که قصد کندن دو قطعه پلکسی را دارید آنرا گرم کنید؛ به راحتی از هم جدا می شوند

  36. ستاره گفته:

    سلام خسته نباشید من چه نوع پلکسی گلاس را بخرم که اجسام از هر دو طرف مشخص باشن؟ چون می خوام طرحم بندازم روی میز و با رزین کار کنم روی طرحم،و اینکه می شه با رنگ روغن یا اکرولیک روش کار کنم؟و می شه اون را رولش کرد یا نه؟ممنون می شم راهنماییم کنید

    • لیزرکات گفته:

      سلام و درود… شما بایستی پلکسی گلاس شفاف تهیه کنید؛ با رنگ روغن و اکرولیک هم میشه روی پلکسی کار کرد؛ اما ورق پلکسی گلاس رو نمیشه رول کرد چرا که پلکسی گلاس یک ورق تخت با انعطاف پذیری بسیار کم است

      • فرح بخش گفته:

        سلام به شما… از سه نمونه ای که آخر همین مقاله گذاشتید چطور می تونم خرید کنم؟ من پلکسی گلاس رنگی مدنظرم است

      • لیزرکات گفته:

        درود بر شما…. بر روی همان پلکسی گلاس رنگی کلیک کنید که وارد صفحه خرید پلکسی رنگی شوید؛ با انتخاب گزینه های ضخامت و اندازه، قیمت به طور اتوماتیک به شما نمایش داده می شود

      • ستاره گفته:

        مرسی،به نظر شما پس روی چه ورقی کار کنم،که ویژگیهای مورد نظر داشته باشه؟و رولم بشه کرد

      • لیزرکات گفته:

        برای کار رزین بهتره از ورق های طلق رولی استفاده کنید؛ چیزی شبیه به طلق های شیرازه که برای جزوات استفاده می شه

  37. اعلمی گفته:

    سلام و عرض خسته نباشید
    اگر ما ورقهای پلکسی گلاس رو خرید کنیم ازتون هرچقدر ضخامتش بیشتر باشه نور کمتری از خودش عبور میده؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما… بله، هرچقدر ضخامت ورق پلکسی گلاس بیشتر باشه نور کمتری رو از خودش عبور میده؛ با توجه به زمینه کاری خودتان و منبع نوری که دارید باید بررسی کنید و بهترین شخامت را انتخاب کنید

  38. رحمان برزویی گفته:

    سلام ما چند قطعه پلکسی گلاس را دادیم به یکی از همکاران شما بریده و میخواهیم آنرا از هرطرف ۱سانت کوچک کنیم. آیا میتوانیم برای شما بفرستیم شما انجام دهید؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما…. ورق های پلکسی گلاس انعطاف پذیر نیستند… ضخامت های 1میل، 1.5 میل و 2میل ممکنه به مقدار بسیار کمی انعطاف داشته باشند ولی ضخامتهای بالای ورق پلکسی گلاس انعطاف پذیری کمتری دارند و فشار بیش از حد باعث شکستن ورق پلکسی میشه

  39. ارسطو گفته:

    سلام وقت بخیر ما چند تیکه ورق پلکسی داریم از اون ابزاری هم که گفتید برای خم کردن استفاده میشه هم قبلا تهیه کرده بودیم اما نتونستیم ورق پلکسی رو بصورت یکنواخت خم کنیم شما راهکاری برای انجام بهتر اینکار پیشنهاد میدید و اینکه اگر نشد آیا امکان داره برای شما بفرستیم شما طبق مدل ما خمکاری کنید؟

    • لیزرکات گفته:

      سلام و درود فراوان به شما….خم کردن پلکسی گلاس با ابزار خم کن نیاز به تمرین و تجریبه دارد؛ البته کار چندان دشواری نیست؛ برای کسب تبحر در این زمینه لازم است تمرین بیشتری انجام دهید. اگر هم خواستید بایستی طرح خم پلکسی را برای ما ارسال کنید برایتان انجام دهیم

  40. حسین گفته:

    وقتتون بخیر
    یه سوالی داشتم: اگر ما قبلا از یه ورق پلکسی توی یه کاری استفاده کرده باشیم حالا اون مارک تو بازار نباشه، میتوانیم از یک برند دیگه استفاده کنیم؟ پیشاپیش از پاسخگوییتون ممنونم

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما… ممکنه ورق های پلکسی گلاس در برندهای مختلف تفاوت رنگی جزئی داشته باشند؛ ولی تاثیرشون اونقدر نیست که در نگاه اول تفاوت رو حس کنید؛ اغلب پلکسی هایی که چند سال پیش در بازار موجود بودند در حال حاضر نیز قابل خرید هستند؛ اگر تمایل دارید برند پلکسی رو بفرمائید بهتر راهنمایی تون کنیم

  41. کامیاب گفته:

    سلام اون بخشی که گفتید ورق پلکسی گلاس میلی حساب میشه رو من متوجه نشدم چون با چندتا فروشنده صحبت کردم توضیح هم دادند ولی منظورشون رو نفهمیدم. اگر ممکنه کمی بیشتر توضیح بدید

    • لیزرکات گفته:

      درود به شما… به این شکل توضیح میدیم خدمتتون: اندازه هر ورق پلکسی گلاس 122×183 سانت است. اگر قیمت هرمیل پلکسی گلاس را به طور فرضی 100هزار تومان درنظر بگیریم، یک شیت پلکسی گلاس با ضخامت 1میلیمتر و ابعاد 122×183 سانت معادل 100هزار تومان می شود؛ یا مثلا یک شیت 122×183 پلکسی با ضخامت 2میلیمتر 200هزار تومان می شود. این یعنی قیمت پلکسی برمبنای میلیمتر بر هر شیت است.

    • لیزرکات گفته:

      سلام بزرگوار…. ورق های پلکسی گلاس در حالت عادی حالت پذیر نیستند؛ اما در دو صورت می تونید ورق پلکسی گلاس رو به صورت منحنی نصب کنید: اول اینکه از ضخامت 1میل، 1.5میل و یا 2 میل استفاده کنید چون این ضخامتهای ورق پلکسی گلاس را می توان به صورت منحنی نصب کرد. دومین مورد این است که به وسیله حرارت یکنواخت ورق پلکسی گلاس را حالت دهید و به فرم دلخواه خودتان در بیاورید… برای ثابت نگهداشتن ورق پلکسی گلاس به صورت منحنی نیز بهتر است آنرا در ریلهای منحنی قرار دهید

    • لیزرکات گفته:

      سلام و درود فراوان بر شما…. بله برای اینکار می تونید از ورق پلکسی گلاس استفاده کنید؛ ورق پلکسی گلاس به دلیل خاصیت ضد خش بودنش گزینه مناسبی برای محافظ صفحه نمایش و محافظ تلویزیون است؛ به راحتی میز میشه و به مرور زرد نمیشه

  42. سیدجواد گفته:

    سلام خیلی ممنون از مطلب بسیار کاملتون تقریبا میشه گفت هیچ سوالی بی پاسخ نمونده ولی یک سوال در مورد اجرای پلکسی داشتم اگه ما این پلکسی رو تهیه کنیم و قطعاتش اضافه بیاد شما میتونید ازمون بردارید چون ممکنه مثلا از هرورق یه مقداری زیاد بیاد که مصرف نشه

    • لیزرکات گفته:

      سلام به شما دوست بزرگوار…. نظر مثبت شما باعث دلگرمی ماست؛ معمولا قسمتهای اضافه ورق پلکسی غیرمصرفی هستند مگر اینکه قطعات بزرگ باشند. البته این مسئله به ضخامت و رنگ ورق هم بستگی دارد. اجازه بدید با مثال به شما توضیح بدیم: مثلا شما ورق پلکسی 6میل خریداری کردید و یک اندازه 183در10سانت اضافه آمده است. این تیکه جزو پرتی های کار به حساب میاد. در عوض اگه ابعادی مثل 60در60 اضافه بیاد میشه گفت ممکنه برای ساخت برخی محصولات مورد استفاده قرار بگیره.

  43. کمال محمد گفته:

    برای نور گیر بهترین نوع پلکسی گلاسی که معرفی میکنید کادم است؟ من شنیدم پلکسی های ارزانتری هستند که مخصوص سقف هستند

    • لیزرکات گفته:

      درود فراوان به شما… برای نورگیر سقف دو گزینه برای انتخاب دارید: 1- اگر میخواهید فضای بیرونی دیده شود پیشنهاد ما پلکسی گلاس شفاف است؛ 2- ولی اگر میخواهید فقط نور از فضای بیرون وارد شود و فضای بیرون قابل مشاهده نباشد بهتر است از پلکسی دوغی و یا پلکسی شیری استفاده کنید. بر روی لینک زیر بزنید و مطلب را بخوانید تا با تفاوت این دو ورق آشنا شوید: تفاوت پلکسی شیری و دوغی

  44. نیما گفته:

    سلام و خسته نباشید به تیم لیزرکات. ما قصد داریم ورقهای پلکسی را در اندازه های 1متر در 1متر به صورت استاده روی زمین قرار دهیم. چه ضخامتی باید از شما تهیه کنیم؟ شما پیشنهادتون چیه؟

    • لیزرکات گفته:

      درود فراوان به آقای نیمای عزیز همراه همیشگی ما؛ برای این کار اگر ورقها را بخوبی مهار کنید و ستونهای نگهدارنده بین آنها را روی زمین بخوبی پیچ کنید، بهترین ضخامت 10 میل است. پیشنهاد ما این است که از ضخامت کمتر از 10 میل استفاده نکنید

  45. احمدی گفته:

    سلام :
    وقت بخیر
    ۱_برای کارهای ریز و خاص میخوام مثل جاسوییچی و پیکسل
    ۲_ دستگاه برش لیزری خانگی به نظرتون ارزش خریدن داره و کارایی درستی داره
    ممنون میشم جواب بدید

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما… وقت جنابعالی هم بخیر… در مورد سوال اول: بله از پلکسی می تونید برای ساخت جاسوئیچی ، پیکسل و هر نوع وسایل نزئینی کوچک استفاده کنید. در مورد سوال دوم هم باید عرض کنم اگر بتوانید در زمینه فروش محصولات لیزری بازاریابی نسبتا خوبی انجام دهید خرید دستگاه برش لیزری یک گزینه بسیار خوب برای درآمدزایی محسوب میشه، البته در مورد نوع دستگاه نیز باید از فروشندگان معتبر اطلاعات لازم را به دست بیاورید

    • لیزرکات گفته:

      برای اینکار به شما دو تا راهکار میدیم که بهتر این کار انجام بشه: اول اینکه حتما زیر کار رو شبکه بندی کنید و دوم اینکه اط ورق پلکسی گلاس 10 میل استفاده کنید؛ ضخامت کمتر استقامت کمتری داره و ضخامت بیشتر هم نیاز نیست

    • لیزرکات گفته:

      درود و عرض ادب… پلکسی ها دارای روکش کاغذی هستند که در برابر ساییدگی و خط و خش بسیار مقاومند؛ ارسال به جنوب کشور توسط باربری های مورد اعتماد این مجموعه انجام می شود و حمل و نقل تا رسیدن به دست شما کاملا مطمئن است و مشکلی پیش نمی آید

    • لیزرکات گفته:

      درود به شما… خیر مشکلی پیش نمیاد؛ فکر می کنم منظورتون تداخل دو پلکسی باشه… اگر دو قطعه پلکسی شفاف و رنگی رو به هم بچسبانید با هم ترکیب نمی شوند و مشکی پیش نمیاد

    • لیزرکات گفته:

      سلام اگر سوراخکاری رو با دقت انجام بدید مشکلی پیش نمیاد؛ کافیه به آرامی و با دور کند سوراخکاری روی پلکسی رو انجام بدید

    • لیزرکات گفته:

      سلام. اگر آفتاب بسیار شدید باشه ممکنه پس از دو یا سه سال پلکسی گلاس با ضخامت 3 میل انحنا پیدا کنه؛ هرچه ضخامت بیشتر باشه در مقابل آفتاب مقاومت بیشتری پیدا خواهد کرد

  46. فروشگاه تابان گفته:

    سلام ما میخواهیم یک پلکسی شفاف رو کنار یک پلکسی رنگی قرار بدیدم و انها را به هم بچسبانیم. منظور بنده این است که مقطع دوپلکسی به هم چسبیده بشوند. از چه ضخامت پلکسی استفاده کنیم و مطمئن ترین روش کدام است

    • لیزرکات گفته:

      درود فراوان بر شما… بهترین روش چسباندن پلکسی گلاس استفاده از چسب مخصوص آن یعنی «کلروفرم» است؛ دو صفحه پلکسی را در کنار هم قرار دهید و چسب کلروفرم را بوسیله سرنگ بین شیار آنها بریزید؛ بهترین ضخامت برای این کار بین 5 الی 10 میلیمتر است؛ ولی توجه داشته باشید پس از چسباندن دوقطعه نباید فشار بیش از حدی به بخش چسبانده شده وارد شود.

  47. عمران توسعه گفته:

    مرسی از پاسخگویی سریعتون یک سوال دیگه ای که داشتم ممنون میشم جواب بدید: برای نصب پلکسی شما چی پیشنهاد میدین؟ چسب بهتره یا پیچ؟

    • لیزرکات گفته:

      خواهش می کنم، هر سوالی داشته باشید با کمال میل پاسخ میدیم؛ بهترین شیوه برای نصب پلکسی گلاس بستگی به زمینه استفاده پلکسی گلاس داره. یعنی باید ببینید از پلکسی چه استفاده ای میخواهید بکنید. اگر بیشتر توضیح بدید بهتر راهنماییتون می کنم

      • عمران توسعه گفته:

        ما میخواهیم پلکسی رو برای پوشاندن قسمتی از تابلو استفاده کنیم و یه قسمتی انتهایی اون رو میخواهیم خم کنیمو در جای خوش محکم کنیم

      • لیزرکات گفته:

        برای نصب پلکسی روی تابلو بهترین راه پیچ کردن است. پلکسی رو در جای خودش پیچ کنید و اون قسمتی که نیاز به خم کردن داره رو بوسیله سشوار صنعتی تا حدی گرم کنید که بتونید پلکسی رو خم کنید و در جای خودش ثابت و پیچ کنید

  48. عمران توسعه گفته:

    ممنون از توضیحات کاملی که دادید یک سوالی که برای من پیش اومد این است که اگر ورق پلکسی گلاس رو در حالت خمیده نصب کنیم و پس از یه مدت اونو باز کنیم آیا حالت خمیدگی رو به خودش می گیره؟ یا دوباره به صورت تخت در میاد؟

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما… ورق های پلکسی گلاس با توجه به صخامتشون انعطاف پذیری بسیار کمی دارند؛ اما با این حال می توان به مقدار کمی آن ها را خم و به همان صورت در جای خود ثابت نگهداشت؛ اگر پس از مدتی ورقهایی که در حالت خمیده نصب شده اند را باز کنید، با توجه به مدت زمانی که از نصب گذشته و مقدار گرمایی که در طول این مدت به آن ها رسیده، ممکن است حالت خمیدگی پیدا کنند و به تعبیری تاب بردارند

    • لیزرکات گفته:

      درود بر شما… پلکسی گلاس را در ضخامت های پایین می توان در حد بسیار کمی خم کرد؛ این یعنی پلکسی گلاس جندان نرم نیست و انعطاف زیادی نداره…. و اگر پلکسی رو بیش از اندازه خم کنیم خواهد شکست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *