استند تبلیغاتی چیست؟

استند تبلیغاتی رومیزی پلکسی گلاس

به طور کلی استند تبلیغاتی سازه ایست که به عنوان پایه، جهت نگهداری یک شی و یا المان تبلیغاتی استفاده می شود. ما در این مطلب استند های تبلیغاتی پلکسی را معرفی خواهیم کرد. اما اگر بخواهیم دسته های محتلف استند تبلیغاتی را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

استند های محیطی (که معمولا در فضاهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرند)

استندهای پلکسی گلاس ( استند پلکسی رومیزی و استند محصول )

استندهای نمایشگاهی ( استند رومیزی پلکسی عمودی و افقی )

همانگونه که ذکر شد در این مبحث سعی داریم شما را با انواع استند تبلیغاتی که با پلکسی ساخته می‌شود آشنا کنیم.

استند تبلیغاتی پلکسی گلاس به دو دسته کلی تقسیم می شوند : استند اداری و استند محصول

استند اداری:

استند تبلیغاتی اداری جهت دسته بندی و ارگانایز محصولات چاپی مورد استفاده قرار می گیرند. وجه تسمیه استند اداری ، استفاده عمومی از این واژه برای نامگذاری این نوع استند ها می‌باشد. هر کجا نام استند های اداری مطرح می شود، منظور آن دسته از سازه های پلکسی است که برای استفاده بروشورها، کاتالوگ ها و یا اقسام المان های چاپی استفاده می شود. و لزوما در اداره ها و یا سازمان ها استفاده نمی شوند. بلکه می توان از آن ها در محل کار ، در درمانگاه ها و مراکز بهداشتی و سایر مکان هایی که می خواهند برگه ها یا بروشور هایی را در دسترس مراجعه کنندگان قرار دهند، استفاده نمود.

پس از معرفی استند های اداری نوبت به تقسیم بندی آن ها از لحاظ کاربرد می رسد. قبل از آن باید به این مورد هم اشاره کرد که استندهای اداری در دو نوع : استند رومیزی و استند دیواری ساخته می شوند.

از لحاظ کاربردی استندهای اداری به سه نوع:

تقسیم می شوند. هر کدام از این دسته ها همان طور که از نامشان پیداست مختص کاربردی خاص هستند. البته هر کدام را می توان با طراحی های گوناگون و ابعاد مختلف تولید نمود که کاربری نقش مهمی در ساخت هر کدام از آن ها دارد. برای مثال استندهایی که برای بروشور استفاده می شوند اگر به صورت رومیزی باشند باید از ایستایی خوبی برخوردار باشند و استفاده از آن ها راحت و بی دردسر باشد. یا در موارد دیگر استند های رومیزی که برای معرفی یا درج مشخصات به کار می روند باید به راحتی بتوان برگه داخلی آن ها را تعویض نمود.

استند تبلیغاتی محصول:

مهم ترین و گسترده ترین زیر شاخه استند تبلیغاتی ، استند محصول به شمار می رود. این نوع استند تبلیغاتی با نام های دیگری مثل استند نمایش کالا و یا استند کالا شناخته می شود. استند تبلیغاتی محصول با متریال مختلف فلزی ، پلاستیکی ، پلکسی گلاس و حتی ام دی اف ساخته می شوند که هرکدام از آن ها به دلیلی خاص از جنس های مختلف تهیه می شوند. اما در مجموعه لیزرکات به دلیل تخصصی بودن فعالیت ، استندهای محصول تماما با متریال پلکسی گلاس ساخته می شوند.

همانند استند های اداری ، استند محصول یا همان استند تبلیغاتی نمایش کالا به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. اما تعدد دسته بندی استند محصول بیشتر از استند های اداری است:

  • استند آرایشی و جواهرات
  • استند موبایل و کالاهای دیجیتال
  • استند عطریات و ادکلن
  • استند مواد غذایی
  • انواع باکس پلکسی گلاس

استفاده از ورق اکریلیک یا همان پلکسی گلاس در ساخت استند هایی که در بالا نام برده شد باعث زیبایی دوچندان آن ها نسبت به دیگر متریال می شود. به خصوص این که در طراحی اکثر کالاهایی که امروزه تولید می شوند به جنبه لوکس بودن و زیبایی آن ها اهمیت زیادی داده شده است. پلکسی گلاس به دلیل دارا بودن طیف گسترده خصوصیات و خواص ، گزینه مناسبی جهت ساخت استند تبلیغاتی محصول و نمایش کالا به شمار می رود. سطح براق و یا شفاف آن تاثیر زیادی در استند محصول ساخته شده دارد. و در نهایت جلوه خاصی به کالای ارائه شده می بخشد.

باکس پلکسی گلاس شفاف استند تبلیغاتی نمایش کالا و ماکت
باکس پلکسی گلاس شفاف – استند تبلیغاتی نمایش کالا

چرا از استند تبلیغاتی استفاده می کنیم ؟

همان طور که گفته شد استند تبلیغاتی بعنوان پایه و نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرند. اما دو وظیفه اصلی و مهم دارند :

۱- دسته بندی ، ایجاد نظم و ارگانایز

۲- معرفی و ارائه محصول

این دو مورد را می توان در انواع مدل های استند به وضوح مشاهده کرد :

در استند های اداری جهت دسته بندی و ترتیب و ارائه صحیح کاتالوگ ها و بروشور ها

در استند های محصول برای تفکیک و دسته بندی و معرفی کالا به بهترین شکل ممکن

در استند های نمایشگاهی برای به نمایش درآوردن بنر ها و پوستر ها و معرفی خدمات حامل های تبلیغاتی

نگاه نوآورانه به پایه های نگهدارنده که مصارف تبلیغاتی دارند و توجه به دو موردی که در بالا به آن ها اشاره شد اساس ایده پردازی در طراحی انواع استند به شمار می رود.

تبلیغات محیطی مدرن نیازمند استند تبلیغاتی مدرن

با ظهور فن آوری های جدید در حیطه تبلیغات محیطی ، ابزارها و شیوه های بازاریابی و تبلیغاتی نیز می بایست به روز شود. ابزار ها و سازه هایی که جهت معرفی محصولات و خدمات به کار برده می شوند یکی از همین موارد مورد نظر می باشد. استند ها و پایه های نگهدارنده به عنوان محصولات کاربردی در زمینه تبلیغات محیطی شناخته شده اند. به همین سبب همیشه مورد توجه فعالان این حوزه قرار دارد. توجه به شیوه های نوین طراحی و گرایش های خلاقانه و نوآورانه در در طراحی استند بیش از پیش کانون توجه طراحان شده است. این روند می تواند در معرفی ابزار های تبلیغاتی نظیر استند تبلیغاتی موثر واقع شود. تیم لیزرکات همیشه می کوشد تا با نو آوری در زمینه ساخت استند تبلیغاتی روز به روز به رشد طراحی این المان کاربردی افزوده شود.

 

به این مطلب چند ستاره می دهید؟
این مطالب را هم بخوانید:

انواع باکس پلکسی گلاس

به جعبه‌هایی که از جنس پلکسی ساخته می‌شوند باکس پلکسی گلاس می‌گویند. در این مطلب [ادامه مطلب...]

صفحه پلکسی چیست ؟

در این مطلب ابتدا به شما می‌گوئیم صفحه پلکسی چیست ؛ و کاربردهای این صفحه [ادامه مطلب...]

پلکسی گلاس شفاف چیست

در این مطلب شما با یک ورق کاملا شفاف آشنا خواهید شد که ایمنی آن [ادامه مطلب...]