ورق مولتی استایل چیست ؟ (قسمت اول)

ورق مولتی استایل یکی از انواع ورق های پلاستیکی موسوم به (Acrylonitrile Butadiene Styrene) می باشد که با لایه ای طرح دار روکش شده است. این ورق با نام ABS دو لایه نیز شناخته می شود.

در ورق های مولتی استایل لایه دومی که روی ABS قرار می گیرد دارای تنوع طرح و رنگ زیادی است. در ایران نوع محبوب ورق مولتی استایل با زمینه مشکی و رویه طرح فلز عرضه می شود. ورق های ABS دارای تنوع رنگی زیادی هستند اما نوع طلایی و نقره ای آن پر مصرف تر از انواع دیگر می باشند.

خواص و مزایای ورق مولتی استایل

ورق های پلیمری مولتی استایل (ABS) دارای مقاومت فشاری بالا و سختی متناسب آن می باشند که کاربرد های گوناگونی در صنایع دارند. این ورق ها با وجود ضخامت بسیار اندک، از مقاومت بالا و انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردارند.

سهولت حمل و نقل به دلیل وزن کم و انعطاف پذیری بالا، تنوع در طرح و رنگ و سهولت در برش و نصب ورق های مولتی استایل از جمله مزایای استفاده از آن هاست. از دیگر ویژگی های ورق مولتی استایل سرعت بالای تولید آن ها و همچنین مقاومت خوب در مقابل رطوبت است.

از نقاط ضعف ورق های مولتی استایل نیز می توان به عدم مقاومت در مقابل ضربه، حرارت و خراشیدگی اشاره نمود.

برش لیزری مولتی استایل

امروزه وجود دستگاه های برش و حکاکی لیزری و سهولت استفاده از این ورق ها، آن ها را بسیار پر کاربرد کرده است. برش لیزری در مقیاس بسیار کوچک و ظریف قابل اجرا می باشد که ضایعات این ورق ها را بسیار کاهش می دهد.

تنوع طرح و کاربردهای ورق مولتی استایل

همان طور که اشاره شد ورق های مولتی استایل دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ هستند. این ورق ها در الگوهای مختلف به شکل مسطح، برجسته، پانچ شده، لوکس و سه بعدی در انواع رنگ ها قابل عرضه هستند.

در ایران نوع محبوب ورق مولتی استایل دارای روکش ظریفی از آلومینیوم به رنگ طلایی، نقره ای و مسی می باشد. این رنگ ها در دو طرح مات و براق ارائه می شوند. نوع براق آن شباهت زیادی به سطوح آیینه ای دارد. استفاده از متریال های آیینه ای در دکوراسیون داخلی کاربرد فراوان دارد.

به زودی در مورد کاربرد های ورق مولتی استایل ، برش این ورق ها توسط برش لیزری ، نصب و نگهداری ورق های مولتی استایل به بحث و بررسی خواهیم پرداخت.

شما می توانید انواع ورق مولتی استایل را از فروشگاه لیزرکات نمایندگی پلکسی گلاس در تهران خریداری کنید. برای این منظور از منوی بالای سایت روی گزینه انواع پلکسی بزنید تا وارد دسته ورقهای پلکسی گلاس شوید. سپس با انتخاب ورق های مولتی استایل خریدتان را تکمیل کنید. سفارشتان در سریعترین زمان ممکن ارسال خواهد شد.

اگر نياز به مولتی استایل داريد همين حالا اقدام کنيد:

5/5 - (2 امتیاز)
این مطالب را هم بخوانید:

انواع باکس پلکسی گلاس

به جعبه‌هایی که از جنس پلکسی ساخته می‌شوند باکس پلکسی گلاس می‌گویند. در این مطلب [ادامه مطلب...]

صفحه پلکسی چیست ؟

در این مطلب ابتدا به شما می‌گوئیم صفحه پلکسی چیست ؛ و کاربردهای این صفحه [ادامه مطلب...]

پلکسی گلاس شفاف چیست

در این مطلب شما با یک ورق کاملا شفاف آشنا خواهید شد که ایمنی آن [ادامه مطلب...]