قیمت پلکسی گلاس بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

قیمت پلکسی گلاس چگونه محاسبه می‌شود؟ لیزرکات

ورق‌های پلکسی گلاس (یا همان ورق‌های اکریلیک) شیت‌های پلاستیکی هستند که هم به‌صورت ورق در صنعت استفاده می‌شوند و هم به‌صورت برش‌خورده می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پلکسی ها از لحاظ رنگ، ابعاد و ضخامت تنوع زیادی دارند؛ و قیمت پلکسی گلاس بر اساس همین معیارها تعیین می‌شود.

در این مطلب فاکتورهای موثر بر قیمت ورق پلکسی گلاس را به شما توضیح می‌دهیم تا اگر قصد خرید ورق پلکسی گلاس دارید نحوه محاسبه قیمت و عوامل موثر بر قیمت‌گذاری پلکسی گلاس را بشناسید.  

جهت مشاهده قیمت پلکسی گلاس از منوی بالای سایت روی «انواع ورق پلکسی» بزنید و با کلیک روی هر کدام از انواع پلکسی قیمت را مشاهده کنید؛

و یا از طریق واتساپ یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید

عوامل موثر در قیمت پلکسی

به طور کلی قیمت ورق پلکسی گلاس بر اساس ۴ فاکتور اصلی تعیین می‌شود: ابعاد ، ضخامت ، رنگ و جنس ؛ در ادامه ابتدا هریک از این ۴ فاکتور مهم را به شما توضیح می‌دهیم و اطلاعات لازم در مورد قیمت پلکسی گلاس را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

قیمت پلکسی گلاس بر اساس 4 فاکتور تعیین می شود لیزرکات

قبل از اینکه مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت ورق پلکسی گلاس را بررسی کنیم به‌طور کوتاه ورق‌های پلاکسی گلس را به شما معرفی می‌کنیم:

پلکسی گلاس یک شیت پلاستیکی‌ست که در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. به‌غیر از رنگ‌های اصلی، شما می‌توانید این ورق را در ۳ نوع پلکسی گلاس شفاف ، پلکسی گلاس آینه ای و پلکسی گلاس ترانسپارنت تهیه کنید.

پلکسی گلاس‌ها در ابعاد استاندارد ۱۲۲×۱۸۳ سانتی‌متر تولید می‌شوند؛ این یعنی اگر قصد خرید ورق پلکسی گلاس را دارید باید بدانید ابعاد یک شیت کامل ورق پلکسی ۱۲۲×۱۸۳ سانتی‌متر است.

در مجموع ورق پلکسی گلاس یک ورق پلاستیک براق ، انعطاف پذیر و با جنسیتی خشک است؛ که کاربردهای فراوانی در صنعت، ساختمان‌سازی و تولید محصولات کاربردی و تزئینی دارد. ورق پلکسی گلاس را به روش‌های مختلفی می‌توانید برش بزنید.

برش پلکسی گلاس هم به‌صورت دستی و هم با کمک برش لیزری امکان‌پذیر است. ولی بهترین راه برش پلکسی گلاس استفاده از فن آوری برش لیزری است. اگر قصد دارید ورق پلکسی گلاس خریداری کنید باید با شیوه قیمت‌گذاری آن آشنا شوید و عوامل موثر در قیمت پلکسی گلاس را بشناسید. در ادامه این عوامل را به شما معرفی می کنیم:  

ضخامت پلکسی گلاس

اصلی‌ترین فاکتور موثر در قیمت پلکسی گلاس ضخامت است. ورق‌های پلکسی گلاس از ضخامت ۱ میلی‌متر تا ۵۰ میلی‌متر تولید می‌شوند. البته این بازه ضخامتی فقط مخصوص پلکسی گلاس رنگی و پلکسی گلاس شفاف می‌باشد؛ پلکسی گلاس آینه ای فقط در ضخامت ۲ میلی‌متر تولید می‌شود و پلکسی گلاس ترانسپارنت نیز فقط در چند ضخامت محدود در بازار قابل خریداری است.  

ضخامت عامل مهمی در تعیین قیمت یک ورق پلکسی گلس است لیزرکات

  حالا این سوال پیش می‌آید که قیمت ورق پلکسی گلاس در ضخامت‌های مختلف چگونه تعیین می‌شود؟

یک فرمول اصلی برای تعیین قیمت ورق‌های پلکسی گلاس وجود دارد و آن محاسبه قیمت پلکسی بر مبنای میلی‌متر بر متر مربع است.

به بیان دقیق‌تر، قیمت پلکسی گلاس بر مبنای یک شیت در ابعاد ۱۲۲×۱۸۳ سانتی‌متر و با ضخامت ۱ میلی‌متر تعیین می‌شود و این عدد معیار محاسبه قیمت پلکسی در ضخامت‌های بیشتر است.

یعنی برای محاسبه قیمت پلکسی در ضخامت‌های مختلف کافیست قیمت واحد پلکسی گلاس را در ضخامت ورق ضرب کنیم.

به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید قیمت یک ورق پلکسی گلاس با ضخامت ۵ میلی‌متر را محاسبه کنید کافیست قیمت واحد میلی‌متر بر شیت پلکسی گلاس را در عدد ۵ ضرب کنید. با استفاده از این فرمول می‌توانید قیمت پلکسی گلاس را در هر ضخامتی به راحتی محاسبه کنید.

بنابراین اولین فاکتور تاثیرگذار در قیمت ورق پلکسی ضخامت است. فاکتور مهم بعدی که می‌تواند در قیمت یک ورق پلکسی موثر باشد، رنگ پلکسی گلاس است.  

رنگ پلکسی گلاس

پلکسی گلس‌ها در رنگ‌بندی متنوعی تولید می‌شوند. شما تقریبا هر نوع رنگی که نیاز داشته باشید را می‌توانید از بین طیف رنگی پلاکسی گلاس تهیه کنید.

اما یک نکته مهم در این بین وجود دارد: قیمت پلکسی گلاس در رنگ‌های مختلف متفاوت است. همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم پلکسی گلاس ها در ۴ مدل مختلف تولید می‌شوند: ورق پلکسی رنگی ، ورق پلکسی شفاف ، ورق پلکسی آینه ای و ورق پلکسی ترانسپارنت

قیمت ورق پلکسی گلاس با توجه به رنگ بندی تعیین می شود لیزرکات

    قیمت هر کدام از انواع ورق‌های پلکسی با یکدیگر متفاوت بوده و می‌توان گفت دومین عامل موثر در تعیین قیمت ورق پلکسی‌ها رنگ بندی پلکسی گلاس است.

برای اینکه با این موضوع بهتر آشنا شوید تفاوت قیمت پلکسی گلاس را به‌صورت مقایسه بین ورق‌های مختلف به شما توضیح می‌دهیم:

  • پلکسی گلاس رنگی نسبت به پلکسی گلاس شفاف کمی گران‌تر است؛ و علت این موضوع نیز تفاوت فرمولاسیون پلکسی رنگی است. اختلاف قیمت پلکسی رنگی و شفاف در هر ورق چیزی حدود ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان است.
  • پلکسی آینه ای از پلکسی گلاس رنگی گران‌تر بوده و فقط در ضخامت ۲ میلی‌متر تولید می‌شود. قیمت ورق پلکسی گلاس آینه ای ثابت است و بر اساس هزینه تمام شده تولید تعیین می‌شود.
  • پلکسی گلاس ترانسپارنت نیز عموما در ضخامت ۲٫۸ میلی‌متر در بازار موجود و قیمت آن با پلکسی گلاس رنگی برابر است. شاید بتوانید پلکسی گلاس ترانسپارنت را در ضخامت‌های بیشتر در بازار پیدا کنید؛ که بر اساس همان فرمول قیمت‌گذاری پلکسی گلاس که در بخش قبل معرفی کردیم قیمت آن تعیین می‌شود.

ابعاد پلکسی گلاس

سومین عامل در تعیین قیمت پلکسی ابعاد هر ورق پلکسی گلاس است. همان‌گونه که حتما می‌دانید ابعاد هر ورق پلکسی گلاس ۱۲۲×۱۸۳ سانتی‌متر است. ولی شاید شما ورق پلکسی را در ابعاد کوچک‌تری خریداری کنید که در این‌صورت به تناسب هزینه کمتری پرداخت می‌کنید.  

ابعاد ورق پلکسی گلاس 122×183 سانتیمتر است لیزرکات

شما در فروشگاه لیزرکات ( به عنوان اولین و برترین سایت فروش آنلاین ورق پلکسی گلاس در ایران و اولین سایت فروش پلکسی گلاس در ابعاد کوچکتر از ورق کامل) می‌توانید ورق پلکسی گلاس را در ابعاد مختلف خریداری کنید.

ابعادی نظیر ۱۲۲×۹۱ سانت، ۱۲۲×۶۱ سانت و ۶۱×۶۱ سانت ؛ این تقسیم‌بندی ورق پلکسی گلاس باعث سهولت در خرید پلکسی گلاس شد؛ و فروشندگان دیگر به پیروی از فروشگاه لیزرکات در حد توان خود کوشیدند از این شیوه فروش استفاده کنند که البته بدلیل توان رقابتی پایین و عدم تخصص در زمینه پلکسی گلاس تاکنون موفق به ارائه خدمات مناسب نشده‌اند!  

جنس پلاکسی گلاس

جنس ورق آخرین فاکتوری‌ست که در تعیین قیمت پلکسی گلاس موثر است. ورق‌های پلکسی گلاس در انواع مختلفی تولید می‌شوند و کشورهای مختلفی از سراسر دنیا ورق‌های پلکسی گلاس را تولید می‌کنند.

هرچه کیفیت مواد اولیه ورق‌های پلکسی گلاس بیشتر باشد جنس ورق نیز با کیفیت‌تر است. ورق‌های پلکسی گلاسی که کیفیت بهتری دارند در بازار با قیمت‌های بالاتری عرضه می‌شوند.

پلکسی گلاس‌های درجه یک معمولا برای تولید باکس پلکسی گلاس لولایی ، ساخت حروف برجسته مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ ولی در بسیاری از مواقع از ورق‌های پلکسی گلاس برای تولید محصولات دکوراتیو و محصولات تزئینی یکبارمصرف استفاده می‌شود؛ که در این‌صورت از ورق‌های پلکسی با کیفیت متوسط نیز می‌توان استفاده نمود.

ورق پلکسی گلاس از هر جنسی باشد در برابر خط و خش مقاوم است؛ ولی اگر با دقت از آن‌ها نگهداری نشود به مرور زمان دچار خط و خش می‌شوند. این یکی از معایب پلکسی گلاس است که هنگام استفاده از آن باید به آن توجه کنید.

قیمت ورق پلکسی گلاس ارتباط مستقیمی با جنس پلکسی گلاس دارد. یعنی هرچقدر جنس پلکسی گلاس کیفیت بالاتری داشته باشد به همان نسبت قیمت نیز بالاتر خواهد بود. برای اطلاع از مرغوبیت و کیفیت پلکسی گلاس کافیست به برند ورق‌های پلکسی توجه کنید. ورق‌هایی مثل ورق پلکسی یرلانگ ، پلکسی چوچن، جوکیما و ریچانگ جزو برترین برندهای ورق پلکسی در کشور هستند. این ورق‌ها ساخت کشور تایوان هستند ولی تولیدکنندگان دیگری از کشورهای مختلف ورق پلکسی را در رنگ‌ها و ‌ضخامت‌های مختلف تولید می‌کنند. معیار کیفیت ورق پلکس گلاس از لحاظ ظاهری شفافیت و براقیت بالاست و پلکسی‌هایی که این دو ویژگی را ندارند قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر ورق‌ها دارند.

4.6/5 - (5 امتیاز)
این مطالب را هم بخوانید:

انواع باکس پلکسی گلاس

به جعبه‌هایی که از جنس پلکسی ساخته می‌شوند باکس پلکسی گلاس می‌گویند. در این مطلب [ادامه مطلب...]

صفحه پلکسی چیست ؟

در این مطلب ابتدا به شما می‌گوئیم صفحه پلکسی چیست ؛ و کاربردهای این صفحه [ادامه مطلب...]

پلکسی گلاس شفاف چیست

در این مطلب شما با یک ورق کاملا شفاف آشنا خواهید شد که ایمنی آن [ادامه مطلب...]

2 دیدگاه برای “قیمت پلکسی گلاس بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

  1. محمدحسین گفته:

    خیلی جالبه اکثر مطالبی که توی سایت شما میخونم سایتهای دیگه با یکم تغییر منتشر میکنند اصلا مشخصه از ادبیات و نوع محتوای شما کپی برداری کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *