مواردی که باید در پروژه برش لیزر پلکسی رعایت کنید

برش لیزر پلکسی گلاس لیزرکات

اگر شما قبلا سفارش برش لیزر پلکسی خود را به مراکز نه چندان حرفه ای ارائه خدمات برش لیزری داده اید و آنرا بدون هیچ ایراد و کم و کاستی تحویل گرفته اید خوش شانس هستید!

برش لیزر با وجود آنکه آسان به نظر می رسد اما از عهده آن برآمدن نیاز به تجربه دارد. البته شما هم باید هنگام سفارش برش لیزر پلکسی، برای جلوگیری از خرابی کار به مواردی دقت کنید که در این مطلب آنها را بررسی می کنیم.

متریال؛ خشت اول پروژه است:

اگر متریال خوب و مناسبی انتخاب نکنید توقع نداشته باشید نتیجه نهایی حیرت انگیز باشد. این انتخاب شماست که چه مقدار برای سفارش برش لیزر خود بودجه در نظر گرفته اید. در خرید متریال و بالاخص ورق پلکسی گلاس باید دقت کافی داشته باشید. در مطلبی با عنوان « پلکسی گلاس از کجا بخریم » نکات مهمی در این زمینه به شما ارائه کرده ایم.

ورق پلکسی گلاس را میتوانید از فروشگاه لیزرکات نمایندگی پلکسی گلاس در تهران خریداری کنید.

بیائید خوب بودن متریال را از دو جنبه بررسی کنیم:

مرغوبیت متریال؛ شما همیشه باید برای سفارش برش لیزر پلکسی با کیفیت ترین پلکسی را انتخاب کنید. سنگ بنای پروژه برش لیزر پلکسی انتخاب پلکسی با کیفیت است. اکثر ورق های پلکسی گلس که در بازار هستند کیفیت خوبی دارند. فقط کافیست نوع تایوانی آن را انتخاب کنید. ورق های پلکسی گلاس تایوانی همیشه کیفیت خوبی دارند. اما اگر از تولید آنها بیشتر از ۳سال گذشته باشد رویه کاغذی آنها به راحتی جدا نمی شود که البته این مورد صدمه ای به سطح پلکسی وارد نمی کند.

مناسب بودن متریال؛ یعنی پلکسی متناسب با پروژه خود انتخاب کنید. مثلا اگر می‌خواهید در محصول خود نورپردازی کنید از ورق‌های پلکسی گلاس رنگی ضخیم استفاده نکنید. یا اگر ممکن است چند قطعه پلکسی به هم متصل شوند یا روی هم قرار گیرند پلکسی های نازک مناسب نیستند.

گاهی اوقات مشتریان برای بهتر شدن پروژه برش لیزر پلکسی، متریال ضخیم تر سفارش می دهند. اما شاید این انتخاب لازم نباشد. بنابراین همیشه مناسب ترین متریال را با توجه به نوع استفاده از محصول انتخاب کنید.

فایل برش لیزر پلکسی باید دقیق باشد؛

هر چقدر فایل شما با دقت بیشتر و کیفیت بهتری طراحی شود محصول شما جذاب تر و چشم نوازتر می‌شود.

هنگام نهایی کردن فایل و ارسال برای برشکاری به موارد زیر دقت کنید:

۱- فایل خود را بررسی کنید که خطوط آن یکپارچه باشد. نقاط منحنی‌ها نباید از یکدیگر جدا شوند. یک منحنی کامل ، فقط یک نقطه ابتدا و یک نقطه انتها دارد که دقیقا روی هم قرار می گیرند.

بسیاری از لیزرکاران از قابلیت تبدیل سریع تصاویر به وکتور استفاده می‌کنند. این روش با وجود سرعت بالا ، باعث رنجه شدن لبه های کار می‌شود.

۳- اگر هنگام رسم یک شکل در کورل یک منحنی دوبار روی هم رسم شود در برش لیزر پلکسی نیز عملیات برش دوبار انجام می شود. برای رفع این مشکل بهتر است از ابتدا طراحی به درستی و با دقت انجام شود؛ با این کار از رسم خطوط تکراری جلوگیری می شود.

دستگاه برش لیزر پلکسی باید تنظیم باشد

در بسیاری از مواقع با اینکه از ورق اکریلیک یا همان ورق پلکسی گلاس مرغوب و مناسب برای برش لیزر پلکسی استفاده می شود و در عین حال فایل طراحی شده هم مشکل خاصی ندارد، به دلیل تنظیم نبودن دستگاه برش لیزری ، برش لیزر پلکسی با مشکل مواجه می شود و کار هنگام برش خراب می شود.

برای جلوگیری از این مشکل لازم است سرویس های دستگاه برش لیزری به موقع انجام شود و آینه ها و لنز دستگاه به صورت هفتگی تمیز شوند و همچنین دستگاه به صورت دوره ای روغنکاری شود.هر چند وقت یکبار هم از تنظیم و سالم بودن تسمه ها اطمینان حاصل کنید.

عدم دقت در برشکاری

عمده مشکلاتی که هنگام حکاکی و برش لیزر پلکسی اتفاق می افتد به دلیل عدم دقت در برشکاری است. گاهی اوقات تمام موارد گفته شده در این مطلب رعایت می شود اما سهل انگاری در برشکاری توسط اپراتور می تواند سفارش برش لیزری پلکسی را با مشکل مواجه کند.

این مشکلات شامل تنظیم نبودن سرعت و دقت برش (که در نرم افزار برش دستگاه تعیین می شود) می باشد. و یا گاها پیش می آید که ورق پلکسی هنگام برش بر روی دستگاه جابجا می‌شود که باعث خراب شدن کار هنگام برش می شود.

مشتریان نیز این نکات را رعایت کنند:

فایل خود را قبل از ارسال چک کنید؛ همانطور که بالاتر نیز اشاره شد فایل ارسالی توسط شما باید فاقد مشکلات مطرح شده باشد. اگر فایل شما ایرادات متعددی داشته باشد و برای برش لیزر پلکسی آماده نشده باشد، منجر به خرابی کار می شود.

لطفا متریال مناسبی انتخاب کنید و سفارش دهید: مناسب بودن پلکسی یعنی اولا ضخامت درستی برای سفارش برش لیزر پلکسی انتخاب و ثانیا رنگ مناسبی برای سازه پلکسی برگزینید.

لطفا اندازه ها دقیق باشند: اگر طرح برش لیزری دقیق نباشد مسلما نتیجه کار نیز دقیق نخواهد بود. کمی کوچک و بزرگ شدن اندازه ها در حالت عادی مشکل خاصی ایجاد نمی کند؛ اما در برش سازه های حجمی، عملیات مونتاژ غیرممکن خواهد بود. چک کردن اندازه ها برای چندمین بار ممکن است کمی وقت گیر و زمانبر باشد اما از خرابی کار هنگام برش لیزر پلکسی جلوگیری می کند.

اگر سفارش برش لیزری دارید همین حالا سفارش خود را ثبت کنید:
5/5 - (1 امتیاز)
این مطالب را هم بخوانید:

انواع باکس پلکسی گلاس

به جعبه‌هایی که از جنس پلکسی ساخته می‌شوند باکس پلکسی گلاس می‌گویند. در این مطلب [ادامه مطلب...]

صفحه پلکسی چیست ؟

در این مطلب ابتدا به شما می‌گوئیم صفحه پلکسی چیست ؛ و کاربردهای این صفحه [ادامه مطلب...]

پلکسی گلاس شفاف چیست

در این مطلب شما با یک ورق کاملا شفاف آشنا خواهید شد که ایمنی آن [ادامه مطلب...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *