آموزش برش آینه پلکسی گلاس با ۳ روش کاربردی

آموزش برش آینه پلکسی گلاس لیزرکات

در این مطلب شما با روش‌های برش آینه پلکسی گلاس آشنا می‌شوید و شیوه ثبت سفارش برش پلکسی گلاس آینه ای را به شما توضیح می‌دهیم. در ادامه محصولات مختلفی که با کمک آینه پلکسی گلاس تولید می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

جهت سفارش برش آینه پلکسی گلاس ، توضیحات سفارشتان را به شماره ۰۹۳۶۲۵۹۴۴۲۴ واتساپ کنید؛

سفارشتان را بررسی و استعلام قیمت را به شما ارائه می‌دهیم

قبل از این‌که با روش‌های برش آینه پلکسی آشنا شوید، آینه‌های پلکسی گلاس را به طور کوتاه به شما معرفی می‌کنیم:

آینه پلکسی چیست ؟

آینه پلکسی گلاس درست مثل آینه‌های شیشه ای است که پشت آن‌ها با لایه ای جیوه پوشانده شده است؛ با این تفاوت که به‌جای شیشه در ساخت آن‌ها از ورق پلکسی گلاس شفاف استفاده شده است. آینه‌های پلکسی گلاس در دو رنگ طلایی و نقره ای در بازار ایران موجود هستند و فقط در ضخامت ۲ میلی‌متر می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. مزیت مهمی که آینه‌های پلکسی دارند مقاومت بیشتر آن‌ها در برابر ضربات نسبتا شدید است. این ویژگی باعث جایگزینی آینه‌های پلکسی با آینه‌های شیشه ای شده است.

ابعاد استاندارد ورق پلکسی آینه ای ۱۲۲×۱۸۳ سانتی‌متر است؛ که این ابعاد در بازار ایران با نام ورق کامل شناخته می‌شود. ولی برای راحتی شما عزیزان، ما در فروشگاه لیزرکات پلکسی آینه ای را در ابعاد کوچکتر هم عرضه می‌کنیم.

ابعادی مثل ۱۲۲×۹۱ سانت (نیم ورق)، ۱۲۲×۶۱ سانت (یک‌سوم ورق) و ۶۱×۶۱ سانت (یک‌ششم) را می‌توانید به‌راحتی از سایت لیزرکات خریداری نمائید؛ برای این منظور از منوی بالای سایت روی گزینه انواع ورق پلکسی بزنید و سپس پلکسی آینه ای را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که وارد می‌شوید با انتخاب گزینه‌های موردنظر می‌توانید قیمت پلکسی آینه ای را مشاهده و خریدتان را انجام دهید.

ورق پلکسی گلاس آینه ای در دو رنگ طلایی و تقره ای موجود است

و ویژگی منحصر به فرد دیگر این‌ است که برش آینه پلکسی گلاس با ابزارهای مختلف از جمله دستگاه برش لیزری امکان‌پذیر است. برش پلکسی آینه ای کار سختی نیست و با روش‌های مختلفی می‌توانید این‌کار را انجام دهید. در ادامه این مطلب به شما روش‌های مختلف برش پلکسی آینه ای را توضیح می دهیم:

روش‌های مختلف برش آینه پلکسی گلاس

ورق‌های پلکسی گلاس آینه ای برای مقاصد مختلفی بریده می‌شوند. ممکن است شما بخواهید یک قطعه آینه پلکسی گلاس را در منزل خود جایگزین آینه شیشه‌ای کنید. و یا قصد دارید که از قطعات بریده شده آینه پلکسی گلاس برای تزئین لباس استفاده کنید که البته این یک روش جدید در صنعت مد محسوب می‌شود. قصد شما از برش آینه پلکسی هرچه باشد با روش‌های مختلفی می‌توانید این کار را انجام دهید که هر کدام از این روش‌ها معایب و مزایایی دارد. در بسیاری از موارد شما خودتان نمی‌توانید اینکار را انجام دهید؛ ولی برای آشنایی با روش‌های برش آینه پلکسی گلاس ۳ روش مختلف را به شما معرفی و توضیح می‌دهیم:

  • دستگاه برش لیزری
  •  کاترهای دستی مخصوص برش پلکسی 
  • دستگاه‌های برش رومیزی مثل مینی فرزها و سنگ برش‌ها

در ادامه پس از معرفی هر یک از روش‌های برش  پلکسی آینه ای که در بالا به آن اشاره شد، مزایا و معایب هر یک را را نیز بررسی می‌کنیم:

برش آینه پلکسی با دستگاه برش لیزری

بهترین روش برش آینه پلکسی استفاده از تکنولوژی برش لیزری است. شما می‌توانید طرح‌های مختلفی را در نرم افزارهای طراحی آماده کنید و حتی متن‌ها و نوشته‌هایی را آماده کنید و با کمک دستگاه برش لیزری روی ورق پلکسی گلاس آینه ای برش بزنید.

استفاده از لیزر برای بریدن آینه پلکسی روش مرسومی برای این‌کار است. برش لیزری بسیار دقیق و تمیز است و آسیبی به ورق پلکسی آینه ای وارد نمی‌کند. ضمن این‌که سرعت برش لیزری بسیار خوب است و برش‌هایی با حجم زیاد را می‌توانید در زمانی کوتاه با دستگاه برش لیزری انجام دهید.

برش آینه پلکسی گلاس با برش لیزری لیزرکات

هر طرحی که در نرم افزارهای طراحی مثل کورل دراو ( CorelDRAW ) یا اتوکد آماده شود را می‌توانید روی پلکسی آینه ای برش بزنید. برش آینه پلکسی گلاس با لیزر به شما کمک می‌کند بتوانید محصولات مختلف تزئینی بسیار زیادی تولید کنید و محدودیتی در تولید لوازم مختلف ندارید. از مهم‌ترین محصولاتی که با پلکسی گلاس آینه ای و با کمک برش لیزری تولید می‌شوند تابلوهای تبلیغاتی تزئینی هستند. این نوع تابلوها با کمک ورق پلکسی گلاس رنگی و پلکسی گلاس آینه ای ساخته می‌شوند. تابلوهای پلکسی آینه ای به صورت دایره ای طراحی می‌شوند که اغلب علاوه بر نوشته‌های داخلی که با کمک آینه پلکسی گلاس بریده شده‌اند، یک حلقه نیز از همان جنس آینه روی تابلو نصب می‌شود که به زیبایی هرچه بیشتر تابلو کمک می‌کند. بدلیل سادگی برش آینه پلکسی با لیزر هر طرحی که مدنظرتان باشد را می‌توانید با کمک لیزر برش بزنید و یک تابلوی دکوراتیو زیبا بسازید.  

نمونه تابلو برش آینه پلکسی گلاس لیزرکات

از تابلوهای دکوراتیو پلکسی برای سالن‌های زیبایی، فروشگاه‌های لوکس و آرایشگاه‌ها استفاده می‌شود. این نوع تابلوها به دلیل طراحی جدید و استفاده از برش آینه پلکسی جذابیت زیادی دارند و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

برش آینه پلکسی با دست و کاتر مخصوص

در بسیاری از موارد ممکن است به برش لیزری دسترسی نداشته باشید؛ و یا فقط قصد داشته باشید که آینه پلکسی را به صورت قطعات صاف برش بزنید. در این صورت مجبور می‌شوید برش ورق پلکسی گلاس آینه ای را با روش دستی انجام دهید. شاید گمان کنید که برش آینه پلکسی با دست کار سختی باشد؛ که البته این کار سختی خودش را دارد و نیاز به کمی تمرین و مهارت دارد. ولی اگر روش این‌کار را بدانید انجام آن برای شما پیجیدگی زیادی نخواهد داشت. برای برش آینه پلکسی گلاس به روش دستی، نیاز به کاتر مخصوص برش پلکسی گلاس نیاز دارید که با نام‌های دیگر تیغ کاتر طلق بر و کاتر پلکسی بر شناخته می‌شود.

برش آینه پلکسی گلاس با کمک کاتر طلق بر لیزرکات

برای بریدن پلکسی گلاس آینه ای با کمک کاتر طلق بر ، ابتدا باید محل برش را روی ورق اندازه گذاری کنید. سپس یک خط کش بلند را روی سطح پلکسی قرار دهید و در جای خود ثابت نگهدارید؛ حالا با کاتر مخصوص برش پلکسی چندین بار روی پلکسی آینه ای بکشید. وقتی چند دفعه این کار را تکرار می‌کنید به مرور از سطح ورق بُراده برداری می‌شود و یک شیار روی سطح پلکسی آینه ای ایجاد می گردد. عمق این شیار معمولا به اندازه نصف ضخامت ورق پلکسی است و نیازی به عمیق تر شدن بیشتر نیست. وقتی شیار به اندازه کافی عمیق شد حالا می‌توانید با فشار دست پلکسی گلاس را به دو قسمت تقسیم کنید. برش پلکسی گلاس آینه ای همان‌طور که گفته شد نیاز به مهارت دارد و در صورتی‌که تصمیم داشتید این کار را انجام دهید پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک فرد با تجربه کمک بگیرید.

برش آینه پلکسی گلاس با دستگاه برش رومیزی

سومین روش برش آینه پلکسی گلاس استفاده از دستگاه‌های برش رومیزی است. از این روش فقط برای برش‌‌های صاف می‌توانید استفاده کنید. به عبارتی دیگر با دستگاه‌‌های برش رومیزی نمی‌توانید پلکسی گلاس آینه ای را به صورت منحنی برش بزنید. از این روش در مواقعی که به برش لیزری و کاتر طلق بر دسترسی ندارید استفاده می‌شود. البته ممکن است گاهی اوقات دستگاه برش رومیزی نیز در دسترس شما نباشد. در این‌صورت باید به کارگاه‌های برش چوب مراجعه کنید و برش پلکسی گلاس آینه را به آن‌ها بسپارید.

برش آینه پلکسی آینه ای با دستگاه برش رومیزی لیزرکات

اکثر کارگاه‌های برش چوب دستگاه‌های برش رومیزی دارند و پلکسی آینه ای شما را به قطعات مختلفی تقسیم می‌کنند. تنها نکته‌ای که هنگام برش پلکسی گلاس آینه ای باید رعایت کنید این است که قبل از برش آینه با دستگاه رومیزی، حتما برش را روی یک قطعه کوچک‌تر تست کنید تا لبه های پلکسی دچار لب پریدگی نشود.

سفارش برش آینه پلکسی گلاس

تا اینجا با روش‌های مختلف برش پلکسی گلاس آینه ای آشنا شدید و اگر قصد سفارش برش پلکسی آینه ای را دارید توضیحات سفارش و یا فایل آماده شده خود را به شماره ۰۹۳۶۲۵۹۴۴۲۴ واتساپ کنید. سفارش شما را بررسی و استعلام قیمت را به شما ارائه می‌کنیم.

اگر سوالی در زمینه برش پلکسی گلاس میرور آینه ای دارید پایین همین مطلب بنویسید

4.2/5 - (5 امتیاز)
این مطالب را هم بخوانید:

انواع باکس پلکسی گلاس

به جعبه‌هایی که از جنس پلکسی ساخته می‌شوند باکس پلکسی گلاس می‌گویند. در این مطلب [ادامه مطلب...]

صفحه پلکسی چیست ؟

در این مطلب ابتدا به شما می‌گوئیم صفحه پلکسی چیست ؛ و کاربردهای این صفحه [ادامه مطلب...]

پلکسی گلاس شفاف چیست

در این مطلب شما با یک ورق کاملا شفاف آشنا خواهید شد که ایمنی آن [ادامه مطلب...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *