با کدام محدودیت های برش لیزری آشنا هستید؟ ( قسمت اول )

محدودیت های کاربردی برش ليزري پلکسی گلاس لیزر کات

آیا می دانستید برش لیزری محدودیت هایی دارد که استفاده از آنرا با چالش روبرو خواهد کرد؟ چرا برخی گمان می کنند که راه اندازی یک کارگاه خدمات برش لیزری و ارائه خدمات برش لیزری کار چندان دشواری نیست؟

این محدودیت ها را در دو بخش به طور کامل توضیح می دهیم:

بخش اول که در این مطلب به آن می پردازیم محدودیت های کاربردی است و بخش دوم که در مطلب بعدی بطور کامل آن را شرح میدهیم محدودیت های کاربری است.

با آمدن برش لیزری چرخه تولید با دگرگونی های زیادی همراه شد. سرعت انجام کار ، کاهش هزینه های تولید و اشتغال زایی آسان از موارد تاثیرگذاری این صنعت نوظهور هستند. اما هر صنعت نوظهوری با توجه به نوع فعالیت خود نقص ها، محدودیت ها و کمبودهایی دارد.

محدودیت های کاربردی:

محدودیت های کاربردی تمام مواردی را شامل می شود که در ساخت محصولات و نوع استفاده از دستگاه برای تولید محصول بر سر راهمان قرار دارند.

یعنی به وسیله فن آوری برش لیزر فقط می توانیم محصولاتی را تولید کنیم که نقشه گسترده هستند. محصولات نقشه گسترده به تولیداتی گفته می شوند که با دستگاه های برش دوبعدی ساخته می شوند. مثل ماکت های معماری ، جعبه های چوبی جواهرات و…

استفاده از برش لیزری محدود به ضخامت متریال مورد استفاده است. یعنی محصولات بوسیله برش لیزری به دو روش تولید می شوند:

محصولات ساده و محصولات حجمی

محصولات ساده: مانند تابلوهای راهنما ، شابلون ها ، انواع باکس پلکسی کفه دار و درب دار ، حروف های برجسته ، تابلوای تزئینی و… این محصولات دارای پیچیدگی های ظاهری یا ترکیبی نیستند و ضخامت و نوع متریال تعیین کننده شکل نهایی محصول است. ساخت این محصولات نسبتا آسان است و با انتخاب و استفاده از یک متریال مثل پلکسی گلاس رنگی با توجه به سلیقه شخصی و طرح رنگبندی مشتری انجام می شود.

محصولات حجمی: این محصولات اغلب تزئینی هستند و یا کاربری های خاصی دارند. مانند انواع جواهرات و جعبه های دمنوش ، انواع باکس های نمایش محصول یا باکس پلکسی گلاس لولایی ، استندهای اداری و… ساخت این محصولات نیاز به طراحی دقیق دارد و چرا که اسمبل آنها ارتباط مستقیمی با ضخامت متریال استفاده شده دارد. اگر ضخامت متریال در طراحی این محصولات بدرستی درنظر نگرفته شود، هنگام مونتاژ ایرادات بسیاری اتفاق می افتد.

ساخت و مونتاژ این محصولات نیز باید با دقت انجام شود. اگر محصول به شیوه مونتاژ زبانه ای ساخته می شود، باید قطعات آن با دقت مونتاژ شوند. اگر در مونتاژ این محصولات از چسب استفاده میشود هنگام استفاده از چسب نیز باید دقت شود که چسب در جاهای مختلف نریزد.

جمع بندی:

دستگاه برش لیزری محدودیت کاربردی دارد؛ یعنی تنها می توان محصولاتی را بوسیله آن تولید نمود که نقشه گسترده هستند. ساخت محصولات سه بعدی مثل چراغ های تزئینی ، انواع جعبه های فانتزی و… نیز بوسیله لیزر انجام می شود که برای ساخت این محصولات نیز باید طرح های دوبعدی آنها (ر نرم افزارهای دوبهدی ترسیم شود.

اگر سفارش برش لیزری دارید همین حالا سفارش خود را ثبت کنید:
به این مطلب چند ستاره می دهید؟
این مطالب را هم بخوانید:

انواع باکس پلکسی گلاس

به جعبه‌هایی که از جنس پلکسی ساخته می‌شوند باکس پلکسی گلاس می‌گویند. در این مطلب [ادامه مطلب...]

صفحه پلکسی چیست ؟

در این مطلب ابتدا به شما می‌گوئیم صفحه پلکسی چیست ؛ و کاربردهای این صفحه [ادامه مطلب...]

پلکسی گلاس شفاف چیست

در این مطلب شما با یک ورق کاملا شفاف آشنا خواهید شد که ایمنی آن [ادامه مطلب...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *